کاهش تخفیفها در جمعه سیاه و کند شدن خرید آنلاین در آمریکا
دوشنبه مجازی از سال ۲۰۰۵ در فروشگاههای اینترنتی آمریکا همه گیر شد و امسال کم فروغ تر از سالهای قبل بوده است. خردهفروشان آنلاین با اطلاع از شرایط بحرانی موجود برای حفظ حاشیه سود خود در برابر افزایش هزینههای زنجیره تأمین و نیز مدیریت بهتر موجودیهایشان در بحبوحه کمبود گسترده محصولات در آستانه فصل خرید کریسمس، تلاش دارند قیمت تمام شده کالاهای خریداری شده توسط خود را نیز تا حد امکان کاهش دهند که این نیز به اختلال در بازار خرده فروشی آنلاین افزوده است.
بررسیهای ادوب آنالیتیکس نشان میدهد، اقدامات این چنینی باعث شده تا صرف هزینه برای خرید آنلاین در جمعه سیاه در آمریکا برای اولین بار نسبت به سال قبل کاهش یابد.
این شرکت برآورد کرده که صرف هزینه خرید در دوشنبه مجازی به ۱۰.۴ تا ۱۱.۱ میلیارد دلار برسد و حضور در این بازار از ۷ تا ۱۱ شب به ۲.۵ میلیارد دلار برسد. این رقم قبلاً بین ۱۰.۲ تا ۱۱.۳ میلیارد دلار برآورد شده بود.