فناوری

ویژگی‌های حمام هوش مصنوعی؛ آنالیز روحیات و شستشوی بدون صابون!

ویژگی‌های حمام هوش مصنوعی؛ آنالیز روحیات و شستشوی بدون صابون!

به گفته وب سایت «سان»، مهندسان ژاپنی در حال ساخت حمامی مجهز به هوش مصنوعی هستند که می‌تواند خلق و خو و روحیات شما را تحلیل کند و البته برای شستشوی شما نیازی به صابون ندارد.

این پروژه توسط شرکت Science ساخته شده است و آن را به عنوان یک حمام هوشمند شبیه کابین خلبان هواپیمای جنگنده توصیف می‌کنند. ایده این طرح از سال ۱۹۷۰ شکل گرفته است و به طور رسمی در آوریل سال آینده در نمایشگاه اوزاکا کانسای رونمایی می‌شود. 

هنگامی که شخص در وسط حمام بنشیند و وان با آب داغ پر شود، حسگرهای موجود در صندلی، نبض فرد و سایر داده‌های حیاتی را اندازه گیری می‌شود تا اطمینان حاصل شود که فرد در دمای مناسب شسته می‌شود.

در عین حال، سیستم هوش مصنوعی این حمام، روحیات فرد را نیز رصد و آنالیز می‌کند. به طور مثال، فرد در طول پروسه شستشو، عصبی است یا آرام؟ طراحان این فناوری ادعا می‌کنند که یک استحمام کامل و خشک کردن تنها 15 دقیقه طول می‌کشد.

رئیس Science، یاسواکی آئویاما، گفت: “قصد داریم فرصتی را برای هزار بازدید کننده فراهم کنیم تا از محصول ما در طول نمایشگاه استفاده کنند.” وی افزود: روزانه ۷ تا ۸ نفر می‌توانند جلسه استحمام و خشک کردن را امتحان کنند.

هر فردی که مایل به تست کردن این تجربه باشد، ابتدا باید در وب‌سایت این شرکت زمان خود را رزرو کند.
 
طراحی دهه ۱۹۷۰

در سال ۱۹۷۰،  اولین ماشین دوش در جهان،  توسط سانیو الکتریک ساخته شد اما برخلاف انتظارها از آن استقبال نشد. سازندگان نسخه این حمام را “حمام اولتراسونیک” نامیدند و تفاوت‌های قابل توجهی با مدل فعلی داشت.

حمام، امواج اولتراسوند ساطع می‌کرد و توپ‌های پلاستیکی را برای ماساژ بدن آزاد می‌کرد، اما هیچ فناوری برای اندازه‌گیری دما وجود نداشت، بنابراین به طور خودکار وان با آب داغ پر می‌شد.

در آن زمان، این طرح جنجال‌هایی را به راه انداخت، و مردم هم علاقه‌ای به خرید و استفاده از  آن در خانه‌های خود نداشتند.

یاسواکی درواقع  از آن زمان این طرح را به خاطر داشت و از آن به عنوان ایده‌ای الهام بخش برای آینده استفاده کرد. روزی فرا رسید که یاسواکی به رویای خود جامه عمل پوشاند و حمام مجهز به هوش مصنوعی را ساخت.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا