zoomit

بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین برای تحریم‌های آمریکا آماده می‌شود

بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین برای تحریم‌های آمریکا آماده می‌شود

بنابر گزارش منتشرشده از سوی money.udn.com شرکت چینی SMIC پس از اینکه گوشی‌های هواوی میت ۶۰ و میت ۶۰ پرو، شرکت هواوی با تراشه HiSilicon Kirin 9000S تولیدشده توسط آن‌ها روانه بازار شد، سفارش عظیمی برای مواد خام موردنیازش به شرکای تایوانی خود داده است. این موضوع از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که عرضه میت ۶۰ با تراشه کرین ۹۰۰۰S نقض مسلم تحریم‌های ایالات متحده به‌حساب می‌آید. قیمت گوشی هواوی میت ۶۰ در مدل پایه از ۷۵۰ یورو آغاز می‌شود.

ناظران صنعت تراشه‌سازی به‌نقل از این نشریه معتقدند که پیمانکار تولیدکننده تراشه گوشی‌های جدید هواوی، تحریم‌های سخت‌تری را از سوی آمریکا پیش‌بینی می‌کند و از بیم این موضوع در حال انبار کردن مواد خام مورد نیاز خود است. البته، همچنان دلایل دیگری نیز می‌تواند در این حرکت دخیل باشد.

طبق اطلاعاتی که نقل می‌شوند، شرکت SMIC اخیراً به شرکای خود در تایوان نزدیک شده و سفارش قابل‌ملاحظه‌ای (معادل حدود ۲ سال مواد خام اولیه) را ثبت کرده است.

عده‌ای بر این باورند که این حرکت برای اطمینان از تأمین ثابت مواد خام برای تولید تراشه‌های ۷ نانومتری این شرکت و آینده‌نگری آن‌ها است و می‌تواند تلاش و تدبیری برای افزایش عرضه محصول با توجه به افزایش نیاز مشتری باشد؛ درحالی‌که برای عده‌ای دیگر، هنوز انگیزه SMIC برای انبار کردن مواد خام در این مقیاس مبهم است و فکر می‌کنند که چنین سفارشی جنبه اقدامات پیشگرانه در برابر محدودیت‌های بالقوه جدید از سوی ایالات متحده و آماده‌شدن برای شرایط پس‌ از تحریم‌های دشوارتر ایالات متحده را نشان می‌دهد.

هواوی امید زیادی به گوشی‌های هوشمند سری میت ۶۰ خود دارد و پیش‌بینی می‌کند که در صورت ثابت بودن تأمین و متعاقباً عرضه کالا به بازار بتواند تا پایان سال جاری میلادی، ۲۰ میلیون دستگاه روانه بازار کند. البته، عرضه این گوشی‌ها در سال آینده نیز ادامه می‌یابد و قرار است فروش آن‌ها افزایش یابد. همچنین، هواوی احتمالاً گوشی‌های دیگری را نیز با تراشه کرین ۹۰۰۰S معرفی خواهد کرد؛ بنابراین، نیاز این شرکت به SoC به‌طور فزاینده‌ای افزایش خواهد یافت. ازاین‌رو، خرید مواد خام اولیه توسط شرکت SMIC برای ادامه روند تولید تراشه‌ی ۷ نانومتری و پاسخ به نیاز هواوی منطقی به‌نظر می‌رسد.

نه‌تنها SMIC بلکه اکثر شرکت‌های تراشه‌سازی چینی در مواجهه با ذخیره‌سازی و انبار مواد خام مبتدی نیستند و با پیش‌بینی تحریم‌ها و محدودیت‌های ایالات متحده، در ماه‌های اخیر تقریباً تمام تجهیزات تراشه‌سازی‌ای که امکان دسترسی به آن‌ها را داشتند، از اروپا، ژاپن و ایالات متحده وارد کرده‌اند.

دیدگاه شما کاربران نیوزلن درباره علت ثبت سفارش عظیم مواد خام اولیه توسط شرکت چینی SMIC چیست؟

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا