zoomit

خودرو برقی «ارزان» برای عموم مردم؛ ID. EVERY1 رسما رونمایی شد

خودرو برقی «ارزان» برای عموم مردم؛ ID. EVERY1 رسما رونمایی شد

فولکس‌واگن خودرو مفهومی ID. EVERY1 را معرفی کرد و ادعا می‌کند که این خودرو به خودرو برقی ارزان با قیمت ۲۰,۰۰۰ یورو (حدود ۲۰,۸۰۰ دلار آمریکا) تبدیل خواهد شد. فولکس واگن امیدوار است تا با این خودرو وضعیت اقتصادی نه‌چندان مناسبش را بهتر کند.

خودروسازان زیادی وعده‌ی تولید خودرو برقی ارزان را می‌دهند و فولکس‌‌واگن امیدوار است تا با توسعه‌ی خودروهایی مانند ID. EVERY1، این موضوع را محقق کند. این دست خودروها به‌عنوان ابزاری برای مقابله‌به‌مثل با خودروهای برقی ارزان‌قیمت خودروسازان چینی عمل می‌کنند.

فولکس واگن ID. EVERY1
فولکس واگن ID. EVERY1

ID. EVERY1 در رده‌ی پایین‌تری از ID. 2all قرار خواهد گرفت که در سال ۲۰۲۳ با قیمت ۲۵,۰۰۰ یورو معرفی شد. هر دو خودرو فعلاً فقط برای بازار اروپا برنامه‌ریزی شده‌اند و تولید ID. 2all از سال ۲۰۲۶ و تولید ID. EVERY1 از سال ۲۰۲۷ شروع خواهد شد. شاید نام این خودروها در زمان عرضه تغییر کند.

ID. EVERY1 یک هاچ‌بک کوچک با نرم‌افزار جدید و برخی ویژگی‌های جالب مانند کنسول مرکزی ماژولار است که ویژگی‌هایی را با ID. 2all به‌اشتراک خواهد گذاشت. هر دو مدل بخشی از خانواده‌ی جدید «خودروهای برقی و شهری» هستند که بر اساس نسخه‌های دیفرانسیل جلو از پلتفرم ماژولار برقی فولکس‌واگن ساخته شده‌اند. این شرکت اعلام کرد که این خودروهای برقی جدید تحت نظارت گروه Core فولکس‌واگن درحال‌توسعه هستند. این خودروساز انتظار دارد تا سال ۲۰۲۷، ۹ مدل جدید را معرفی کند.

نسخه‌های تولیدی ID. EVERY1 و ID. 2all روی نسل دوم پلتفرم ماژولار MEB فولکس‌واگن ساخته خواهند شد. با این قیمت، نمی‌توان انتظار زیادی در زمینه عملکرد یا شعاع حرکتی داشت. فولکس‌واگن می‌گوید که نسخه‌ی مفهومی ID. EVERY1 حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتربرساعت دارد و توسط یک موتور الکتریکی جدید با ۹۴ اسب بخار قدرت، نیرو می‌گیرد. فولکس‌واگن ظرفیت باتری را ذکر نکرده، اما با توجه به برد تخمینی ۲۵۰ کیلومتر، می‌توان حدس زد که ظرفیت باتری حدود ۳۵ کیلووات‌ساعت است.

ID. EVERY1 ابعاد بزرگی ندارد و طول آن به ۳٫۸۸ متر می‌رسد که حدود ۶۸ سانتی‌متر کوتاه‌تر از فولکس‌واگن ID.4 است. بااین‌حال، این هاچ‌بک می‌تواند چهار سرنشین را در خود جای دهد و ۳۰۶ لیتر فضای ذخیره‌سازی در صندوق عقب دارد.

فولکس‌واگن می‌گوید که نسخه‌ی نهایی ID. EVERY1 اولین خودرو این شرکت خواهد بود که از یک معماری نرم‌افزاری جدید و قدرتمند بهره می‌برد که قول به‌روزرسانی‌های بی‌سیم (OTA) را می‌دهد.

از نظر طراحی، ID. EVERY1 ظاهری حجیم و دوست‌داشتنی دارد. طراحی این خودرو از شاسی‌بلندهای کوچک و مدل‌های UP و پولو الهام گرفته شده است و همزمان سعی دارد تا سبک طراحی مدل مفهومی ID. Life را نیز حفظ کند. فولکس‌واگن می‌گوید که زبان طراحی جدیدی که در ID. EVERY1 و ID. 2all به کار رفته بر مینیمالیسم، جذابیت و یک عامل جدید به‌نام «مفهوم سقف پرنده» تأکید دارد؛ اگر به تصاویر دقت کنید، منظور فولکس واگن فرورفتگی سقف خودرو است که به ادعا فولکس‌واگن، فضای سر سرنشینان را تحت تاثیر قرار نداده است.

مقاله‌های مرتبط

فولکس‌واگن همچنین برخی از طراحی‌های ماژولار ID Buzz را به خودروهای ارزان‌تر خود منتقل می‌کند. کنسول مرکزی می‌تواند به عقب خودرو منتقل شود و داشبورد دارای یک ریل است که لوازم جانبی مختلفی مانند تبلت، قفسه یا میز را می‌توان روی آن نصب کرد. همچنین یک بلندگوی بلوتوثی کوچک و قابل جابجایی بین راننده و سرنشین جلو وجود دارد که یادآور خودروهای R1 ریویان است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا