همکاری فورد و آمازون برای فروش آنلاین خودروهای کارکرده

همکاری فورد و آمازون برای فروش آنلاین خودروهای کارکرده
شرکت فورد در حرکتی استراتژیک برای تقویت فروش خودروهای کارکرده، به پلتفرم تجارت الکترونیک «آمازون» پیوسته است. این همکاری یک سال پس از آغاز فعالیت آمازون در حوزه فروش آنلاین خودروهای نو با همکاری هیوندای صورت میپذیرد.
به گزارش نیوزلن و به نقل از تک کرانچ، بر اساس اعلام رسمی فورد، مشتریان از این پس قادر خواهند بود خودروهای کارکرده دارای گواهینامه این برند را مستقیماً از طریق پلتفرم «آمازون اتوس» انتخاب، خریداری و حتی فرآیند تأمین مالی را به انجام برسانند. نکته حائز اهمیت در این همکاری، حفظ نقش کلیدی نمایندگیهای فروش به عنوان اصلیترین کانال درآمدی فورد است.
تجربه خریدی ساده و دیجیتال
در این مدل جدید، خریداران میتوانند از طریق وبسایت آمازون، به فهرست کاملی از موجودی نمایندگیهای محلی شرکتکننده دسترسی پیدا کنند. بخش عمدهای از فرآیند اداری، شامل تکمیل مدارک و حتی اخذ تأمین مالی، به صورت آنلاین انجام شده و در نهایت، مشتری زمان تحویل خودروی انتخاب شده را رزرو میکند.
ضمانت بازگشت خودرو برای اطمینان خاطر مشتری
فورد برای جلب اعتماد بیشتر مشتریان، برای کلیه خودروهای کارکرده دارای گواهینامه که از طریق آمازون اتوس به فروش میرسند، ضمانت بازگشت وجه تا ۱۴ روز یا یک هزار مایل پیمایش (هرکدام که زودتر محقق شود) در نظر گرفته است.
تکمیل اکوسیستم دیجیتال آمازون
پلتفرم تخصصی «آمازون اتوس» نیز همانند دیگر خدمات این غول تجارت الکترونیک عمل میکند. خریداران میتوانند بر اساس معیارهای دقیقی مانند مدل، تیپ، رنگ و ویژگیهای فنی به جستجوی خودروهای موجود بپردازند و فرآیند تضمین مالی و امضای الکترونیک اسناد را به صورت یکپارچه در همان پلتفرم به پایان برسانند.
این در حالی است که تمرکز اولیه آمازون اتوس در زمان راهاندازی در سال گذشته، بر فروش خودروهای نو به ویژه از برند هیوندای بود. پیوستن فورد به این پلتفرم، اگرچه در بازاری متفاوت (خودروهای کارکرده)، اما کاملاً مرتبط، صورت میپذیرد و نشان از گسترش استراتژیک دامنه فعالیتهای آمازون در صنعت خودرو دارد.
گفتنی است در فاز نخستین، خودروهای فورد تنها در برخی از بازارهای هدف از جمله لسآنجلس، سیاتل و دالاس در دسترس خواهند بود.



