zoomit

دردسر برای گوگل؛ موتور جستجو OpenAI احتمالا هفته آینده رونمایی می‌شود

دردسر برای گوگل؛ موتور جستجو OpenAI احتمالا هفته آینده رونمایی می‌شود

شواهد حاکی است که OpenAI می‌خواهد به زودی و احتمالاً در تاریخ ۹ می ۲۰۲۴ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) از یک موتور جست‌و‌جوی جدید رونمایی کند. این اقدام می‌تواند به‌عنوان یک برگ برنده برای مایکروسافت تلقی شود، چرا که پیش‌تر ایمیل‌های فاش‌شده از نگرانی این شرکت نسبت‌به پیشرفت‌های گوگل در حوزه‌ی هوش مصنوعی حکایت داشتند.

نشانه‌هایی از آمادگی OpenAI برای برگزاری یک رویداد مهم به چشم می‌خورد. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت از اواخر دی ماه سال ۱۴۰۲ به‌طور فعال در حال استخدام افراد برای بخش رویدادها بوده است.

محوریت رویداد جدید OpenA رونمایی از یک موتور جست‌و‌جو برای رقابت مستقیم با گوگل خواهد بود. این موتور جست‌و‌جوی جدید می‌تواند با بهره‌گیری از فناوری به‌کاررفته در بینگ مایکروسافت و ادغام مدل‌های زبانی بزرگ (LLM)، تجربه‌ای منحصربه‌فرد در جست‌و‌جو را ارائه دهد.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، پیش‌تر تمایل خود را برای فراتر رفتن از رونمایی کپی گوگل اعلام کرده بود. او چشم‌اندازی از یک تجربه‌ی جست‌و‌جو ترسیم می‌کند که فراتر از لینک‌های آبی سنتی و تبلیغات ظاهر می‌شود و به کاربران در «پیدا کردن و ترکیب اطلاعات» به شکلی جامع‌تر کمک می‌کند.

درحال‌حاضر گوگل از موقعیت کم‌نظیری در حوزه‌ی جست‌و‌جو برخوردار است، اما یک موتور جست‌و‌جوی جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌تواند رویکردی متفاوت برای یافتن اطلاعات به کاربران ارائه دهد. گوگل نیز مدل زبانی بزرگ جمنای را با موتور جست‌و‌جوی خود ادغام کرده است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا