مسدودسازی حساب تبلیغاتی کمیسیون اروپا؛ واکنش تند X پس از جریمه سنگین

مسدودسازی حساب تبلیغاتی کمیسیون اروپا؛ واکنش تند X پس از جریمه سنگین
شرکت ایکس تنها یک روز پس از دریافت جریمهای سنگین به مبلغ حدود ۱۴۰ میلیون دلار اقدام به مسدودسازی حساب تبلیغاتی کمیسیون اروپا کرد. این اقدام در حالی صورت گرفت که «نیکیتا بیر»، رئیس بخش محصولات ایکس، کمیسیون اروپا را به سوءاستفاده از یک نقص امنیتی برای افزایش مصنوعی میزان دیدهشدن پستی که درباره جریمه صادرشده منتشر کرده بود، متهم کرد.
به گزارش نیوزلن و به نقل از Engadget، بیر در توضیح این موضوع اعلام کرد که کمیسیون اروپا «با ورود به حساب تبلیغاتی غیرفعال خود، از یک حفره در ابزار Ad Composer سوءاستفاده کرده» و «لینکی منتشر کرده که کاربران را به اشتباه به این باور میرساند که با یک ویدئو مواجه هستند و بدین ترتیب میزان دسترسی پست بهطور غیرواقعی افزایش یافته است».
وی در ادامه و در پستی جداگانه تصریح کرد که این نقص «پیش از این هرگز به این شکل مورد سوءاستفاده قرار نگرفته» و «اکنون نیز برطرف شده است». با وجود این اصلاح، شرکت ایکس دسترسی کمیسیون اروپا به خرید و پیگیری تبلیغات روی پلتفرم خود را همچنان لغو کرده است.
با اینکه ایکس حساب تبلیغاتی این نهاد اروپایی را حذف کرده، اما همچنان موظف است اقدامات مشخص و یک برنامه عملیاتی برای رفع نگرانیهای مطرحشده در خصوص جریمه ۱۴۰ میلیون دلاری ارائه دهد.
«توماس رِگنیر» (Thomas Regnier)، سخنگوی کمیسیون اروپا در حوزه حاکمیت فناوری، دفاع، فضا و تحقیقات، اعلام کرد که این جریمه، نخستین جریمه صادرشده ذیل قانون خدمات دیجیتال به شمار میرود. کمیسیون اروپا مدعی است که پلتفرم ایکس در زمینه مدیریت حسابهای تأییدشده رویکردی گمراهکننده دارد، شفافیت کافی در مخزن تبلیغات خود ارائه نمیدهد و دادههای لازم را در اختیار پژوهشگران نمیگذارد.
در واکنش به این موضوع، «ایلان ماسک»، مالک ایکس، با پاسخ به پست کمیسیون اروپا، این اتهامات را «مزخرف» توصیف کرد.



