فناوری

مدیرعامل ردیت: چت‌بات‌ها عامل ترافیک نیستند

مدیرعامل ردیت: چت‌بات‌ها عامل ترافیک نیستند

استیو هافمن، مدیرعامل شرکت ردیت (Reddit) اعلام کرد که با وجود رشد چشمگیر استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی و پیشرفت شرکت‌هایی مانند OpenAI و گوگل در این زمینه، این ابزارها نقش قابل‌توجهی در افزایش ترافیک این پلتفرم اجتماعی ندارند.

هافمن در جلسه ارائه گزارش عملکرد سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۵ میلادی تأکید کرد که جست‌وجو در گوگل و ورود مستقیم کاربران همچنان اصلی‌ترین منابع ترافیک ردیت محسوب می‌شوند.

او در گفت‌وگو با تحلیلگران مالی اظهار داشت: «چت‌بات‌ها در حال حاضر منبع ترافیک برای ردیت نیستند. روابط ما با شرکت‌هایی که با آن‌ها همکاری داریم، سالم و سازنده است و هر دو طرف طی سال‌های اخیر درس‌های ارزشمندی از این همکاری‌ها آموخته‌ایم. ما اکنون به‌خوبی از ارزش داده‌های ردیت و ظرفیت محصولات خود برای رشد آگاهیم و مشتاق ادامه همکاری با این شرکا هستیم، اما در حال حاضر چت‌بات‌ها عامل اصلی ترافیک ما محسوب نمی‌شوند.»

در پاسخ به پرسش یکی از تحلیلگران درباره ترکیب ترافیک وب‌سایت، هافمن توضیح داد که سهم ترافیک حاصل از گوگل و دسترسی مستقیم به‌طور «تقریبی، اما بسیار نزدیک به هم» است.
 
روابط پیچیده ردیت با شرکت‌های هوش مصنوعی

ردیت در سال‌های اخیر رابطه‌ای پیچیده با توسعه‌دهندگان مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) داشته است. این شرکت در مه ۲۰۲۴ میلادی سیاست جدیدی را اعمال کرد که بر اساس آن، هرگونه استفاده تجاری از داده‌های ردیت مستلزم دریافت مجوز رسمی است. در همان زمان، ردیت قراردادی با شرکت OpenAI امضا کرد تا این شرکت بتواند از داده‌های ردیت برای آموزش مدل‌های خود استفاده کند.

 

همچنین، ردیت همکاری جداگانه‌ای با گوگل دارد؛ اما از سوی دیگر، درگیر پرونده‌های حقوقی با چند شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی از جمله Anthropic و Perplexity نیز شده است.
 
رشد مالی و افزایش کاربران

بر اساس گزارش مالی اخیر، ردیت در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی درآمدی معادل ۵۸۵ میلیون دلار ثبت کرده که ۶۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد. تعداد کاربران فعال روزانه این پلتفرم به ۱۱۶ میلیون نفر و کاربران فعال هفتگی آن به ۴۴۴ میلیون نفر رسیده که حاکی از رشد ۲۰ درصدی سالانه است.

همچنین، شمار کاربران بین‌المللی روزانه ردیت ۳۱ درصد رشد سالانه داشته و بیش از ۱۹۰ میلیون کاربر آمریکایی نیز هر هفته از این پلتفرم بازدید می‌کنند.
 
سرمایه‌گذاری در تجربه جست‌وجوی هوشمند

به گفته مدیرعامل ردیت، این شرکت همچنان در حال سرمایه‌گذاری برای تبدیل قابلیت جست‌وجو به بخش محوری تجربه کاربری است. هافمن توضیح داد که حدود ۲۰ درصد از حجم جست‌وجوها در ردیت از طریق بخش Answers مبتنی بر هوش مصنوعی و ابزار اصلی جست‌وجوی پلتفرم انجام می‌شود.

او افزود که در سه‌ماهه سوم، حدود ۷۵ میلیون نفر به‌صورت هفتگی در ردیت به جست‌وجو پرداخته‌اند و اعلام کرد که ادغام کامل قابلیت‌های هوش مصنوعی با تجربه جست‌وجوی اصلی در چند فصل آینده به‌صورت کامل عملی خواهد شد.
 
افزایش تعامل کاربران جدید

علاوه بر این، ردیت در حال آزمایش جریان کاربری جدید و ساده‌تری است تا مشارکت اولیه کاربران تازه‌وارد را افزایش دهد.

هافمن در پایان گفت: «ما می‌خواهیم کاربران در نخستین تجربه خود در ردیت احساس کنند که این پلتفرم فوق‌العاده است و محتوای مرتبط و جذابی برای آنان دارد. هدف ما این است که کاربران را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با محتوای مورد علاقه‌شان مرتبط کنیم.»

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا