مديريت ICT

مایکروسافت: ۸.۵ میلیون دستگاه تحت تأثیر اختلال قرار گرفتند

مایکروسافت: ۸.۵ میلیون دستگاه تحت تأثیر اختلال قرار گرفتند

مایکروسافت تخمین زد که به‌روزرسانی CrowdStrike بر ۸.۵ میلیون دستگاه مجهز به ویندوز تأثیر گذاشته است، یعنی چیزی در حدود کمتر از ۱ درصد از کل دستگاه‌هایی که از این سیستم استفاده می‌کنند.

به گزارش نیوزلن، به‌روزرسانی نرم‌افزاری از سوی شرکت جهانی امنیت سایبری، CrowdStrike، باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم‌ها شد که منجر به اختلال در پروازها شد، سازمان‌های رسانه‌ای را مجبور به قطع پخش و جلوگیری از دسترسی کاربران به خدماتی مانند مراقبت‌های بهداشتی یا بانکی کرد.

این اختلال، CrowdStrike را به جهانیان معرفی کرد! شرکتی به ارزش ۸۳ میلیارد دلار که شناخته شده نیست، اما بیش از ۲۰۰۰۰ مشترک در سراسر جهان از جمله آمازون و مایکروسافت دارد.

مدیر عامل این شرکت، جورج کورتز، در پلتفرم ایکس گفت که نقصی “در به روز رسانی محتوای جداگانه برای سرورهای میزبان ویندوز” شناسایی شده است که مشتریان مایکروسافت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

مایکروسافت: 8.5 میلیون دستگاه تحت تأثیر اختلال قرار گرفتند

بر اساس گزارش شرکت تحلیل هوایی سیریوم، از بیش از ۱۱۰۰۰۰ پرواز تجاری برنامه ریزی شده روز جمعه، ۵۰۰۰ پرواز در سراسر جهان لغو شد.

بانک‌ها و شرکت‌های خدمات مالی به مشتریان در مورد اختلالات هشدار دادند و معامله‌گران بازار مشکلاتی را در انجام معاملات گزارش کردند و شرکت‌های بیمه ممکن است با طیف گسترده‌ای از مطالبات ناشی از اختلال در خدمات مواجه شوند.

این قطعی و اختلال همچنین نگرانی‌هایی را در زمینه عدم آمادگی شرکت‌ها و سازمان‌ها برای اجرای طرح‌های اضطراری و موقعیت‌های اینچنینی ایجاد کرد؛ زمانی که یک نقص سیستم فناوری اطلاعات یا نرم‌افزار درون آن می‌تواند باعث خاموش شدن کل سیستم شود.

کارشناسان معتقدند تا زمانی که برنامه‌های اضطراری بیشتری در شبکه‌ها ادغام نشود و سازمان‌ها از ابزارهای پشتیبان بهتری استفاده کنند، احتمالاً این اختلال گسترده و قطعی دوباره رخ خواهد داد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا