مایکروسافت برای ویندوز چه خوابی دیده است؟!
مایکروسافت برای ویندوز چه خوابی دیده است؟!
به گزارش نیوزلن و به نقل از زددینت، همانطور که بسیاری از کاربران متوجه شدهاند، مایکروسافت به طور فزایندهای در حال چپاندن آگهیهای تبلیغاتی در همه چیز، از باکس جستجوی جدید ویندوز 11 گرفته تا مرورگر اج (و سایر اپهایش)، در ویندوز بوده است. بنابراین شاید خیلی تعجبآور نباشد که مدیریت مایکروسافت ویندوز را به عنوان وسیلهای برای ارائه تبلیغات (هم تبلیغات ارائهشده از سوی خود مایکروسافت و هم تبلیغات طرفهای ثالث) در نظر دارد، همانطور که خود مدیرعامل این شرکت، ساتیا نادلا، در جریان تماس کنفرانسی عایدی سهماهه اول سال مالی 23 مایکروسافت اذعان کرد.
اما برنامههای گستردهتری برای ایجاد یک مدل کسبوکار جدید ویندوز وجود دارد، که شاهد آن انتشار چندین آگهی شغلی اخیر برای «تیم تازه تاسیس Windows Incubation» در سایت مشاغل مایکروسافت است.
تیم مذکور با ساختن «یک پوسته مبتنی بر وب با یکپارچهسازی مستقیم با ویندوز 365» به دنبال پیوند تنگاتنگتر ویندوز و ویندوز 365 است.
هدف نهایی؟ فروش دستگاههای تینکلاینت/کمهزینه به مشاغل و مصرفکنندگان و جبران هزینههای آن از طریق آگهیهای تبلیغاتی و گرفتن حق اشتراک.
در توضیح این سری از مشاغل آمده است: «بنیانهایی که ما ایجاد میکنیم مسیر جدیدی را برای تجربه و مدل کسبوکار ویندوز ترسیم میکند – از کامپیوترهای شخصی ارزانقیمتی که از طریق تبلیغات و اشتراکها تامین میشوند تا دستگاههای سختافزاری جدید مستقیماٌ متصل به ابر برای کار و زندگی».
مایکروسافت سرویس Windows 365/Cloud PC خود (با نام رمز Deschutes) را به طور کلی در ماه اوت 2021 در دسترس قرار داد. ویندوز 365 یک سرویس مجازیسازی مبتنی بر ابر است که بر مبنای «دسکتاپ مجازی آژور» ساخته شده و تکمیلکننده آن است. ویندوز 365 فعلاٌ فقط برای کاربران تجاری قابل تهیه است و هزینه اشتراکی بین 20 تا 162 دلار برای هر کاربر در ماه بر اساس هسته، رم و فضای ذخیرهسازی دارد. اما با توجه به اینکه مقیاس SKUی Windows 365 Business میتواند به مشاغلی که تنها یک کارمند دارند کاهش یابد، خیلی جای تعجب نیست که مقامات مایکروسافت از قبل به نحوه ارائه ویندوز 365 برای مصرفکنندگان فکر کرده باشند.
مایکروسافت اخیراٌ، در یک جلسه مجازی «خیزش فنی»، دمویی از یکی از قابلیت محصولات خود در این حوزه با عنوان سوئیچ ارائه کرد.