zoomit

مشاوره نرم افزاری و توسعه بهینه سامانه آنلاین

مشاوره نرم افزاری و توسعه بهینه سامانه آنلاین

در دنیای آنلاین امروزی کسب‌و‌کار‌ها و سازمان‌ها به خوبی اهمیت تطبیق فرایند‌های خود با رویکرد‌های آنلاین را درک کرده‌اند. به‌همین‌دلیل، تعداد پروژه‌های نرم‌افزاری به‌طور مشهودی قابل افزایش است. چالش آنجایی آغاز می‌شود که یک سازمان یا کسب‌و‌کار اهمیت آنلاین‌شدن را می‌داند؛ ولی دانش فنی حرکت به‌سمت این مدل را ندارد. به‌طبع آنلاین‌شدن و طراحی یک سامانه آنلاین تنها شامل بخش فنی توسعه نمی‌شود و گام‌های بسیاری پیش از این فرایند باید انجام شود.

با شناختن این چالش و مواجهه با تعداد کثیری کسب‌و‌کار و سازمان که بدون دانش کافی وارد مرحله توسعه شده و هزینه‌های مضاعف جبران خسارت‌ها آن‌ها را دلزده کرده است، خدمت جدیدی را در شرکت نوژن با عنوان مشاوره فنی نرم‌افزاری ارائه کردیم.

منظور از مشاوره نرم‌افزاری چیست؟

منظور از خدمات مشاوره نرم‌افزاری، تأمین دانش تخصصی IT به سازمان‌ها برای پیدا‌کردن بهترین راه‌حل برای مشکلاتشان است. نمونه‌ای از این مشکلات انتخاب بین راهکار‌های برون‌سپاری یا توسعه درون‌سازمانی پروژه، تنظیم مستندات برای ارائه به تیم نرم‌افزاری، تشخیص نیاز و درک ابعاد آن و انتخاب تیم نرم‌افزاری است.

در اغلب موارد سازمان به‌تنهایی قادر به نیازسنجی کامل و مستند‌سازی اصولی فرایند‌هایش نیست؛ چراکه دانش فنی و IT لازم را ندارد. به‌همین‌دلیل، فرم RFP که نیازهای شرکت در آن ثبت و به شرکت‌های نرم‌افزاری ارائه شده است، به‌طور قطعی قابلیت انتقال نیازمندی‌های سازمان را ندارد و درنتیجه پروپوزال تنظیم‌شده توسط شرکت نرم‌افزاری بازتاب مناسبی از نیازمندی‌ها و خواسته‌های سازمان نیست. به‌همین‌دلیل، شرکت نرم‌افزاری باید زمانی مضاعف جهت درک مجدد خواسته سازمان صرف کرده و به‌دنبال راهکار‌هایی جهت رفع گلوگاه‌های پروژه باشد.

مشاور نرم‌افزاری با نقشی بی‌طرف درکنار کارفرما نیازهای کسب‌و‌کار را شناسایی، فرایند‌های او را بررسی و مستند‌سازی و نیازمندی‌های پروژه را در قالب یک فرم RFP تدوین می‌کند. با داشتن اطلاعات کافی درخصوص پروژه و ابعاد آن می‌تواند سازمان را در انتخاب میان برون‌سپاری پروژه یا تحویل پروژه به تیم درون‌سازمانی راهنمایی کند. درصورت توسعه درون‌سازمانی پروژه، مشاور می‌تواند در تخصیص وظایف، تعیین نقش‌ها و تحویل تسک‌ها به کسب‌و‌کار مشاوره فنی دهد. درصورت انتخاب رویکرد برون‌سپاری، مشاور درکنار کسب‌و‌کار‌ها به بررسی شرکت‌های نرم‌افزاری و راهنمایی کسب‌و‌کار جهت انتخاب تیم نرم‌افزاری مناسب می‌پردازد.

نوژن

مشاوره پروژه‌های نرم‌افزاری نوژن در سه پلن با جزئیات اجرایی متفاوت به کسب‌و‌کارها ارائه می‌شود. تمامی سطوح ارائه این خدمات نیازمندی‌های اولیه سازمان/کسب‌و‌کار را پوشش می‌دهند و سطوح بالاتر تعامل یک‌به‌یک‌تری میان مشاور و سازمان را ممکن می‌کنند. نکته حائز اهمیت این‌جاست که نقش مشاور در کنار کارفرما در تمامی این موارد برای تسهیل‌کردن فرایند مهاجرت به مدل کسب‌و‌کار آنلاین است و تمامی دغدغه‌های احتمالی کارفرما در این فرایند پوشش داده می‌شوند. هدف نهایی نوژن از ارائه این خدمت بهبود حضور کسب‌و‌کار‌ها در اکوسیستم آنلاین بوده است و قصدمان تأمین اطمینان‌خاطر کارفرما از استانداردبودن این فرایند است. به‌همین‌دلیل، حتی زمانی که آنلاین‌شدن تنها یک ایده است و هنوز قدمی برای آن برداشته نشده است، هم می‌توانیم درکنار کارفرما به مطالعه نیاز‌ها، گلوگاه‌های احتمالی و نقاط قابل بهبود کسب‌و‌کار بپردازیم تا راه‌حلی درخور برای بهینه‌سازی و سودمند‌ترکردن فرایند‌های کسب‌و‌کار پیدا کنیم.

چرا مشاوره نرم‌افزاری فنی با نوژن را انتخاب کنیم؟

همان‌طورکه در ابتدای این متن نیز گفتیم، ارائه این خدمت جدید توسط شرکت نرم‌افزاری نوژن برای پاسخ‌گویی به یک نیاز مهم و اساسی در فضای کسب وکارها بود. توسعه و مهاجرت به بیزینس مدل آنلاین به‌تنهایی یک چالش بزرگ برای کسب وکارها و سازمان‌ها است و اگر این مسیر بدون هدایت و دانش کافی طی شود، در بلندمدت می‌تواند منجر به هزینه بیشتری شود. به‌همین‌دلیل، اگر در کسب‌وکار یا سازمان خود قصد آنلاین‌کردن بخشی از فرایند‌ها یا مهاجرت کلی به مدل کسب‌و‌کار آنلاین را دارید، ما به‌عنوان یک همراه و مشاور آماده ارائه خدمات مشاوره و نظارت به شما هستیم.

شرکت نرم‌افزاری نوژن از تیمی چندتخصصی با اشراف کامل به فضای کسب‌و‌کار و توسعه فنی تشکیل شده است و تمامی تلاش ما در مدت فعالیتمان، ارائه استاندارد راهکار‌های اختصاصی آنلاین در حوزه طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی سایت و توسعه پلتفرم‌های یکپارچه کسب‌و‌کار به اکوسیستم کسب‌و‌کار آنلاین بوده است. درصورت علاقه برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران نوژن به شماره ۰۲۱۸۸۵۱۰۵۴۸ در تماس باشید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا