zoomit

پروژه هدست واقعیت افزوده اپل سرانجام به مرحله معرفی نزدیک می‌شود

به اعلام تحلیل‌گران مورگان استنلی، پروژه‌ی اسرارآمیز واقعیت افزوده‌ی اپل سرانجام به مرحله‌ی آغازین خود نزدیک می‌شود. مورگان استنلی اعلام کرده است که بزرگ‌ترین چالش فنی، فشرده‌سازی باتری با عمر یک روزه، اتصال به ۵G، محاسبات، دوربین‌ها، لایدار، پروژکتورها و لنزهای راهنمای موج در یک عینک سبک وزن و جذاب است، اما ما درحال نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی این محصول هستیم.

به گزارش فون‌آرنا، ظاهرا پروزه واقعیت افزوده‌ی اپل اکنون با چرخه‌ی توسعه‌ی اولین اپل‌واچ مطابقت دارد. درست قبل از معرفی رسمی ساعت هوشمند این شرکت در سال ۲۰۱۴، تعداد زیادی درخواست ثبت اختراع وجود داشت و تحلیل‌گران مورگان استنلی فکر می‌کندد که در پروژه‌ی هدست واقعیت افزوده‌ی اپل نیز شاهد همین موضوع هستیم که نشان از این دارد که احتمالا به رونمایی از محصول مورد اشاره نزدیک‌تر شده‌ایم.

تاریخ معرفی عینک واقعت افزوده‌ی اپل

افشای اطلاعات و شایعات پیرامون معرفی احتمالی هدست واقعیت افزوده‌ی اپل در چند سال گذشته در وب‌سایت‌های مختف در حال انتشار بوده است.

اولین اطلاعات در مورد رونمایی از Apple AR توسط تحلیل‌گر معروف، مینگ‌چی کو، منتشر شد که اظهار داشت هدست واقعیت افزوده‌ی اپل احتمالا اپل گلس نام دارد و قرار است در اولین فرصت در سال ۲۰۲۰ معرفی شود.

از سوی دیگر، بلومبرگ فکر می‌کند که معرفی این پروژه قبل از سال ۲۰۲۳ نخواهد بود. برخی دیگر از اطلاعات حاکی از آن است که رونمایی رسمی از این محصول در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

جان‌ پراسر نیز نظر خود را در این رابطه اعلام کرد و گفت که هدست واقعیت افزوده‌ی اپل احتمالا در اوایل سال آینده‌ی میلادی معرفی خواهد شد که این مورد با اطلاعات مربوط به معرفی هدست یاد شده در سال ۲۰۲۲، مطابقت دارد.

در نهایت رابرت اسکوبل، کارشناس فناوری گفت که ما درحال آماده شدن برای عرضه‌ی هدست اپل در سال ۲۰۲۲ هستیم. طبق گفته‌ی اسکبلایزر، هدست واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی اپل در WWDC سال آینده معرفی خواهد شد، زیرا محصولی بزرگ برای کریسمس خواهد بود.

قیمت اپل گلس

قیمت هدست مرموز اپل نیز موضوع جالب دیگری است. در یکی از شایعات قبلی قیمت این محصول ۴۹۹ دلار اعلام شده بود و به برخی ویژگی‌های جالب مثل لایدار در قسمت سمت راست عینک اشاره داشت. در این شایعه اعلام شده بود که محصول مورد بحث در سه‌ماهه‌ی سوم یا سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد که البته به‌نظر نمی‌رسد این پیش‌بینی درست بوده باشد.

تصویر مفهومی از عینک AR اپل گلس

اگر این اطلاعات صحت داشته باشد، اپل می‌تواند خود را به‌خوبی در بازار واقعیت افزوده و واقعیت مجازی جا دهد. قیمت هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت یعنی هولولنز ۲ از ۳۵۰۰ دلار شروع می‌شود. از سوی دیگر هدست‌های واقعیت مجازی مخصوص کاربران عادی مثل سری آکیولس ریفت با قیمت بین ۲۹۹ تا ۴۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد، بنابراین ممکن است اپل همین قیمت و سهم بازار را هدف قرار دهد.

اختراعات اپل گلس تاکنون

اواخر سال گذشته، یک گواهی ثبت اخترع جدید از اپل گلس منتشر شد که نشان می‌داد لنزهای این محصول با نور محیط تنظیم می‌شود و روشنایی دنیای واقعی را به‌انتخاب کاربر کاهش می‌دهد تا تصویر تولید شده توسط رایانه را تقویت کند.

حق اختراع دیگری که در ابتدای ۲۰۲۱ در دسترس قرار گرفت، نشان‌دهنده‌ی ویژگی جدیدی است که در آن اپل‌گلس به‌طور خودکار سایر ابزارهای اکوسیستم اپل را باز می‌کند. این یکی از ویژگی‌هایی است که بسیاری از محصولات پوشیدنی قبلی آن را ارائه می‌کنند و به‌عنوان یک دستگاه احراز هویت از راه‌دور و ایمن عمل می‌کند.

یک پتنت دیگر که در ماه فوریه منتشر شد، بر ویژگی تمیزشوندگی اپل‌گلس تمرکز داشت. در این پتنت، مهندسان مبتکر اپل روشی برای تکان‌دادن شیشه برای تمیز کردن گردوغبار ابداع کردند که از طریق لرزش کار می‌کند.

در همان زمان، گواهی ثبت اختراع جدید دیگری نشان داد که اپل‌گلس چگونه می‌تواند صدا را تشخیص دهد و منشأ آن را به کاربر نشان دهد. این قابلیت برای دستگاهی که آن را روی سر خود قرار می‌دهید یک ویژگی کاربردی محسوب می‌شود.

نتیجه

این گزارش‌ها و شایعات، به معرفی هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده‌ی اپل در سال ۲۰۲۰ اشاره دارد. با توجه‌به اینکه این هدست مرموز از سال‌های قبل درحال توسعه است، انتظار تأخیر بیشتری برای معرفی آن نداریم.

با قضاوت براساس تمام برنامه‌های ثبت اختراع اپل، این احتمال وجود دارد که شرکت اهل کوپرتینو دوباره به مسیر بازگردد و به ما یادآوری کند که این شرکت زمانی چقدر نوآور بوده است. این رقابت در حال‌حاضر در چندین نسل از هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده جریان داشته است و اپل باید در این راه اقداماتی انجام دهد که اگر این اقدامات در مسیر درست باشد، اپل‌گلس می‌تواند رونق خیلی خوبی به بازار محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دهد.

نظر شما درمورد هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده‌ی اپل چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا