شکایت سازمان حمایت از مصرفکننده آلمان از گوگل
شکایت سازمان حمایت از مصرفکننده آلمان از گوگل
علاوه بر گروه حمایت از مصرف کننده فرانسوی، گروه هایی در یونان، جمهوری چک، نروژ و اسلوانی نیز شکایت هایی به مقامات حفاظت از داده های کشور خود ارائه کرده اند.
به گزارش نیوزلن از مهر، طبق گزارش ها سازمان حمایت از مصرف کننده آلمان نامه ای به گوگل ارسال کرده که احتمالاً به یک شکایت منجر می شود. از سوی دیگر سازمان های حمایت از مصرف کننده در هلند، دانمارک و سوئد نیز نامه هایی درباره عملکرد گوگل به رگولاتورهای حریم خصوصی خود نوشته اند.
به گفته BEUC چالش اصلی این سازمان فرایند ایجاد حساب کاربری گوگل است. در بیانیه این سازمان آمده است: توضیحات گوگل درباره فرایند ثبت نام مبهم ، ناکامل و گمراه کننده است. این روند اجازه نمی دهد مصرف کنندگان هنگام انتخاب گزینه ها تصمیم درستی بگیرند و در نتیجه داده های خصوصی آنها به شیوه ناعادلانه، غیرشفاف و غیرقانونی فراوری می شود.
البته گوگل ادعا می کند کاربران هنگام باز کردن حساب کاربری گزینه های مختلفی پیش رو دارند.
سخنگوی شرکت در این باره می گوید: این گزینه های انتخاب به طور واضح بیان و طوری طراحی شده اند تا درک آنها ساده باشد. ما آنها را براساس تحقیقات و با راهنمایی گرفتن از سازمان های حفاظت از داده ها و همچنین بازخورد افرادی که آنها را تست کرده اند، ایجاد کردیم.