شرکت تپسل، کافهبازار را خرید + اخبار جدید
شرکت تپسل، کافهبازار را خرید + اخبار جدید
هلدینگ هزاردستان اعلام کرد که مالکیت کافهبازار را به شرکت تپسل واگذار کرده است.
گفتنی است که کافهبازار، مشهورترین فروشگاه نرمافزاری اندروید فارسی به شمار میرود که همزمان با محدود شدن دسترسی پلتفرمهای نرمافزاری جهانی مانند گوگلپلی، رشد بسیاری کرد و به تعداد ۵۵ میلیون کاربر دست پیدا کرد، و نتیجتا از مجموعههای باارزش هزاردستان محسوب میشد.
در بیانیه رسمی گروه هزاردستان که به این مناسبت منتشر شده آمده است: «گروه هزاردستان مفتخر است اعلام کند که فروش کامل «کافهبازار» به شرکت تپسل با موفقیت انجام شده است.»
در این بیانیه هدف از این «تصمیم استراتژیک»، تمرکز بیشتر بر «دیوار» به عنوان پلتفرم اصلی ذکر شده و آمده است: «این تغییر به ما اجازه میدهد تا دیوار را به عنوان پلتفرم پیشرو در این حوزه تثبیت کرده و زمینههای تازهای برای نوآوری و پیشرفت فراهم آوریم. این تصمیم استراتژیک با هدف تمرکز بر تقویت و گسترش فعالیتهای شرکت دیوار، به عنوان ستون اصلی کسبوکار گروه هزاردستان، گرفته شده است.»
در این اطلاعیه ذکر شده که: «مجموعه هزاردستان با این اقدام، به چشمانداز بلندمدت خود در تخصیص بهینه منابع و تمرکز بر توسعه تجارت الکترونیکی متعهد میماند.»
این مجموعه در ادامه افزوده: «ما ضمن تشکر از تمامی کارکنان کافهبازار که در طول این سالها برای رشد و موفقیت این شرکت تلاش بیوقفه داشتهاند، به تپسل به عنوان مالک جدید کافهبازار تبریک میگوییم و برای آنان و تیم کافهبازار در مسیری که پیش رو دارند، آرزوی موفقیت میکنیم. انتقال مالکیت این فرصت را فراهم میآورد که کافهبازار در دوره جدید خود، با استفاده از رویکردهای نوآورانه و تصمیمات خلاقانه، به موفقیتهای چشمگیری دست یابد. از این پس، هرگونه تصمیمگیری در خصوص کافهبازار از جمله درج نماد کافهبازار در بورس به استراتژیهای آتی سهامداران جدید بستگی خواهد داشت.»
شرکت تپسل که در حوزه تبلیغات کلیکی و درون اپلیکیشن فعالیت میکند، خود را اینگونه معرفی کرده است: «تپسل با اتکا به هوش مصنوعی و ظرفیتهای زیرساختی که در تمام این سالها توسعه داده است، در حال حاضر نزدیک به یکونیم میلیارد نمایش تبلیغات را بر روی بیش از ۱۴۰ هزار اپ و وب فارسی مدیریت میکند.»
بیانیه تپسل: «قدرتنمایی در تبلیغات دیجیتال ایران»
این شرکت ساعاتی پس از انتشار خبر تصاحب کافه بازار، با اعلام اینکه «تپسل مالکیت کافه بازار را به دست آورد» توضیحاتی پیرامون آن ارائه کرد.
در بیانیه تپسل کافه بازار به عنوان «رهبر مارکتپلیس اپلیکیشنهای اندرویدی ایران» معرفی شده و با قدردانی از تیم فعال در آن، در ادامه آمده است: «خرید کافه بازار توسط تپسل، فرصتی بینظیر برای همافزایی میان این دو شرکت ایجاد میکند. این همکاری، میتواند زمینهساز تحولاتی قابل توجه در تبلیغات دیجیتال و خدمات مرتبط باشد.»
تپسل همچنین این خرید را «یکی از مهمترین تحولات اخیر در صنعت دیجیتال ایران» دانسته است.
از دید تپسل، خرید کافه بازار، یک نقطه عطف در اقتصاد دیجیتال ایران محسوب میشود و میتواند تأثیرات گستردهای در زمینههای زیر داشته باشد:
۱. رشد اقتصادی اکوسیستم دیجیتال
۲. بهبود تجربه کاربران
۳. نوآوری در تبلیغات دیجیتال
مشکلات احتمالی پس از خرید کافه بازار
تپسل در بیانیه خود، بهطور اجمالی به مشکلات پیشِ رو پرداخته و برخی از چالشهای این اقدام را به شرح زیر برشمرده است:
• حفظ اعتماد کاربران و توسعهدهندگان: این تغییر مالکیتی ممکن است نگرانیهایی را میان کاربران و توسعهدهندگان ایجاد کند که باید به خوبی مدیریت شوند.
• هماهنگی در استراتژیها: ترکیب فرهنگ سازمانی و استراتژیهای این دو شرکت میتواند زمانبر باشد.
• مدیریت تغییرات سازمانی: انتقال مالکیت و تغییرات مدیریتی نیازمند برنامهریزی دقیق است.
البته به ادعای تپسل «تجربه و سابقه موفق تپسل نشان میدهد که این شرکت توانایی لازم برای مدیریت این چالشها را داراست.»