zoomit

وزیر ارتباطات: طرح صیانت مشکلات اساسی دارد

وزیر ارتباطات: طرح صیانت مشکلات اساسی دارد

به گزارش newslan، روز گذشته کلیات طرح موسوم به صیانت از کاربران در فضای مجازی در یک رای‌گیری عجیب و کوتاه مدت به تصویب رسید. هرچند که بعد از این اتفاق معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت رأی‌گیری در خصوص کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی معروف به طرح صیانت را خارج از روال قانونی مجلس دانست و تأکید کرد در رأی‌گیری کلیات طرح قانون آیین‌نامه داخلی رعایت نشده است.

حالا وزیر ارتباطات در حاشیه برنامه شرکت ارتباطات زیرساخت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال ایرنا درباره حضور فعال وزارت ارتباطات در جریان بررسی این طرح گفت:

این طرح همچنان مشکلات اساسی دارد و از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم در بررسی این طرح، دغدغه‌های مردم و کسب و کارها را در نظر بگیرند.از روزی که من در وزارت ارتباطات مستقر شدم، تمام تلاشم را کردم که ایراداتی که این طرح دارد برطرف شود. شاهد بودید که عنوان طرح و برخی از مفاد آن تغییر کرد.

به گفته او باید مشکلات این طرح برطرف شود. زارع‌پوور ادامه داد: «از همکارانم در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان محترم درخواست می کنم در بررسی جزئیات این طرح حتماً به نظرات کارشناسی و دغدغه هایی که مردم و کسب و کارها دارند توجه کنند تا قاعده گذاری در این حوزه انجام شود.»

زارع‌پور تأکید کرد:

بیش از ۱۳ سال است که در حوزه فضای مجازی قانون گذاری نداشته‌ایم و آخرین قانون مربوط به همان جرایم رایانه‌ای است. الان فرصتی پیش آمده تا بتوانیم مبتنی بر تجربیات جهانی قاعده گذاری مناسبی در این حوزه انجام بدهیم تا در عین ساماندهی فضای مجازی، نگرانی‌های مردم و کسب‌و‌کارها را برطرف کنیم.

وی تأکید کرد: «مردم حق دارند نگران باشند، ما نه‌تنها در این حوزه اظهارنظر می‌کنیم بلکه مشارکت فعال در این طرح داشتیم و در اغلب جلساتی که تشکیل شده نمایندگان ما حضور فعال داشتند و تلاش کردند تا این قاعده گذاری که بعد از یک دهه انجام می‌شود در مسیر درستی باشد و به نفع مردم باشد.»

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا