زن چینی محکوم به پرداخت غرامت ۲۳ هزار دلاری و عذرخواهی از تسلا شد!
![زن چینی محکوم به پرداخت غرامت ۲۳ هزار دلاری و عذرخواهی از تسلا شد!](https://newslan.ir/wp-content/uploads/2025/02/d8b2d986-da86db8cd986db8c-d985d8addaa9d988d985-d8a8d987-d9bed8b1d8afd8a7d8aed8aa-d8bad8b1d8a7d985d8aa-dbb2dbb3-d987d8b2d8a7d8b1-d8afd984_67ae03a29a0e7-750x470.jpeg)
زن چینی محکوم به پرداخت غرامت ۲۳ هزار دلاری و عذرخواهی از تسلا شد!
یک زن چینی که از شرکت تسلا به خاطر ترمز معیوب خودروی مدل 3 شکایت کرده بود، اکنون محکوم به پرداخت ۲۳ هزار دلار غرامت و عذرخواهی عمومی به این شرکت شده است. این ماجرا در پی یک تصادف در فوریه ۲۰۲۱ آغاز شد که در آن به دلیل عملکرد نادرست ترمز، والدین خانم ژانگ یاژو برای چهار روز در بیمارستان بستری شدند.
طبق گزارش آسوشیتدپرس (AP)، ژانگ پس از تصادف، در یک اعتراض عمومی به کیفیت خودرو و عملکرد تسلا شکایت کرده و در نهایت به اتهام افترا از سوی این شرکت مورد شکایت قرار گرفت. در نتیجه، دادگاه چینی او را به پرداخت مبلغ ۲۳ هزار دلار به تسلا محکوم و از او خواسته شد که عذرخواهی عمومی کند.
این حکم در حالی صادر شده که تسلا، پس از فشارهای فزاینده، دادههای تلهمتری خودروی مدل 3 را منتشر کرد که نشان میدهد ترمزها طبق استانداردهای مورد نظر عمل کردهاند. تسلا در گذشته نیز از چندین مالک خودرو در چین به دلیل شکایت از مشکلات مکانیکی شکایت کرده است. طبق گزارشات، این شرکت از حداقل شش مالک در چین شکایت کرده است که از مشکلات فنی شکایت کرده بودند.
همچنین، بررسیها نشان میدهد که از مجموع ۸۱ پرونده حقوقی که مالکان تسلا در چین علیه این شرکت به دلیل مشکلات ایمنی، کیفیت یا قرارداد شکایت کردهاند، تنها در ۹ پرونده این مالکان موفق به پیروزی شدهاند. علاوه بر این، تسلا از چندین وبلاگ نویس و رسانههای چینی که نقدهایی به عملکرد شرکت داشتهاند، شکایت کرده است.