رقابت شانهبهشانه آژور مایکروسافت و سرویسهای وب آمازون در بازار رایانش ابری
رقابت شانهبهشانه آژور مایکروسافت و سرویسهای وب آمازون در بازار رایانش ابری
به گزارش نیوزلن و به نقل از زددینت، گزارش جدید وضعیت ابر در سال 2022 نظرات 753 پاسخدهنده را در اواخر سال 2021 گردآوری کرده و دریافته است که آژور تنها ارائهدهنده خدمات ابری عمومی بوده که در سال گذشته بکارگیری آن رشد قابل توجهی داشته است.
امروز، 80% از سازمانها از آژور استفاده میکنند که به معنای افزایش 73 درصدی نسبت به سال گذشته است، در حالی که سهم AWS در این دوره از 79% به 77% افت کرده است.
Google Cloud هنوز سودده نشده است، ولی به راحتی با 48% بکارگیری در رده سوم بازار قرار دارد (در حالی که پارسال 49% بود)، و در عین حال بکارگیری زیرساخت ابری اوراکل از 32% در سال گذشته به 27% در حال حاضر رسیده است. سهم IBM Cloud در عدد 25% ثابت مانده است.
با این حال، البته، معدود شرکتهایی پیدا میشوند که خود را به تنها یک ارائهدهنده خدمات ابری محدود کرده باشند. چندابری همچنین در حال رشد است و اساساٌ به نورم تبدیل شده است. فلکسرا دریافته است که 79% از سازمانها در حال استفاده از چند ابر عمومی هستند و در عین حال 60% از بیش از یک ابر خصوصی استفاده میکنند.
چالش مدیریت امنیت در چندابری حرکت اخیر مایکروسافت در جهت آوردن Defender for Cloud به گوگل کلاود و AWS را توجیه کرد. این همچنین باعث ضروری شدن پروژههایی همچون چارچوب اعلان امنیت ابری (CSNF) میشود. در میان سازمانهای بزرگ دارای بیش از 10 هزار کارمند، ابزارهای امنیت چندابری اکنون، با 41%، پرکاربردترین ابزارهای سازمانها هستند، و پس از انها ابزارهای مدیریت هزینه چندابری با 37% قرار دارد. ابزارهای حاکمیتی و ابزارهای مدیریتی مورد استفاده، به ترتیب، 34% و 33% از سازمانهای بزرگ بودهاند.
همچنین برای جلوگیری از هدررفت 32% از هزینهکرد ابری، استفاده از ابزارهای مدیریت هزینه اهمیت حیاتی دارد.