درآمد یوتیوب از تبلیغات به ۱۰ میلیارد دلار نزدیک شد!

درآمد یوتیوب از تبلیغات به ۱۰ میلیارد دلار نزدیک شد!
بر اساس گزارش مالی سهماهه دوم شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) که روز چهارشنبه منتشر شد، یوتیوب همچنان جایگاه پیشرو خود را در بازار پخش آنلاین حفظ کرده و درآمد تبلیغاتی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است. این افزایش، درآمد کل تبلیغات یوتیوب را به ۹.۸ میلیارد دلار رسانده که در مقایسه با ۸.۷ میلیارد دلار در سال گذشته، روندی صعودی را نشان میدهد.
این رقم حتی از پیشبینیهای تحلیلگران که درآمد تبلیغاتی یوتیوب را حدود ۹.۶ میلیارد دلار تخمین زده بودند، فراتر رفته است.
سالهاست که یوتیوب تلاش میکند سهم بیشتری از بازار تبلیغات تلویزیونی را بهویژه با افزایش استقبال کاربران از تماشای محتوای این پلتفرم روی تلویزیونهای هوشمند جذب کند. گزارش اخیر مؤسسه نیلسن حاکی از آن است که یوتیوب برای سومین ماه متوالی، جایگاه نخست را در سهم تماشای تلویزیونی به خود اختصاص داده و ۱۲.۴ درصد از کل زمان تماشای مخاطبان را در اختیار دارد.
در واکنش به این موفقیت، رقبایی مانند اچبیاو مکس و آمازون پرایم ویدئو، با افزایش ظرفیت تبلیغاتی و تقویت استراتژیهای بازاریابی خود، تلاش کردهاند تا سهم بیشتری از این بازار را کسب کنند. همچنین، نتفلیکس به عنوان یک رقیب جدی در حال ظهور است، بهخصوص پس از آنکه در گزارش مالی هفته گذشته خود اعلام کرد قصد دارد درآمد تبلیغاتی سال جاری را دو برابر کند. اگرچه این شرکت رقم دقیق درآمد تبلیغاتی خود را افشا نکرده، اما بر اساس تحلیلهای مادیسون اند وال (Madison & Wall)، این مقدار حدود ۳ میلیارد دلار برآورد شده است.
در نهایت، آلفابت عملکرد مالی قدرتمندی را در سهماهه دوم سال ثبت کرد و با ۱۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته، درآمد کل خود را به ۹۶.۴ میلیارد دلار رساند.