مديريت ICT

خروج مدیر تبلیغات ایکس پس از ۱۰ ماه؛ تشدید بحران مدیریتی ماسک

خروج مدیر تبلیغات ایکس پس از ۱۰ ماه؛ تشدید بحران مدیریتی ماسک

در ادامۀ خروج مدیران ارشد از شرکت ایکس (توئیتر سابق)، «جان نیتی» (John Nitti)، مدیر تبلیغات این پلتفرم، تنها پس از ده ماه از تصدی این سمت، از شرکت جدا شد.

به گزارش نیوزلن و به نقل از تک کرانچ، نیتی که با عنوان «رئیس جهانی عملیات درآمد و نوآوری تبلیغات» به ایکس پیوسته بود، حتی به عنوان جانشین بالقوه «لیندا یاکارینو» (مدیرعامل پیشین که در ماه ژوئیه کناره‌گیری کرد) نیز مطرح می‌شد.

خروج او، حلقه‌ای تازه از زنجیرۀ جدایی‌های گسترده از کادر مدیریتی «ایلان ماسک» است که هر روز بر آشفتگی آن افزوده می‌شود. پیش از این نیز «محمود رضا بانکی»، مدیر مالی ایکس، در اکتبر و پس از کمتر از یک سال فعالیت، شرکت را ترک کرد. همچنین مدیر مالی و مشاور حقوقی شرکت xAI (استارتاپ هوش مصنوعی ماسک) هر دو در طول تابستان گذشته از ایکس جدا شدند.
 
نشانه‌ای از تنش‌های عمیق‌تر در سبک رهبری

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این تغییرات پیاپی در مدیریت، نشان از تنش‌های ساختاری عمیق‌تر دارد. منابع آگاه به فایننشال تایمز اعلام کرده‌اند که مدیران ارشد از تغییرات ناگهانی در راهبردها و همچنین تصمیم‌گیری‌های یک‌جانبه ماسک (از جمله ممنوعیت استفاده از هشتگ در تبلیغات، بدون مشورت با تیم تخصصی تبلیغات) به شدت ناامید شده‌اند.
 
فشار بر بخش تبلیغات در سایه تمرکز بر هوش مصنوعی

فشار بر واحد رهبری تبلیغات ایکس، هم‌زمان با تزریق میلیاردها دلار برای توسعۀ فناوری هوش مصنوعی (به منظور رقابت با غول‌هایی چون اوپن‌ای‌آی و دیپ‌مایند) افزایش چشمگیری یافته است.

اگرچه برخی برندها  پس از اظهارات جنجالی ماسک در پایان سال ۲۰۲۳ به پلتفرم بازگشته‌اند و xAI نیز همکاری با شرکت‌هایی مانند «دیزنی» را تضمین کرد، اما برخی دیگر از تبلیغ کنندگان به صورت خصوصی از «تحمیل شدن شرایط» برای تبلیغ کردن در ایکس به ویژه پس از اقامۀ دعوای این شرکت علیه برندهایی مانند «شل» و «پینترست» به اتهام بایکوت گلایه داشته‌اند.
 
سابقۀ حرفه‌ای نیتی

به گزارش نیوزلن، گفتنی است جان نیتی پیش از پیوستن به ایکس، حدود نه سال در شرکت «ورایزن» و دورۀ زمانی طولانی‌تری نیز در «امریکن اکسپرس» مسئولیت‌های کلیدی را بر عهده داشت.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا