خداحافظی با طراحی قدیمی فیسبوک: تجربهای نوین

خداحافظی با طراحی قدیمی فیسبوک: تجربهای نوین
شرکت متا مجموعهای از بهروزرسانیهای تازه برای پلتفرم فیسبوک رونمایی کرده است که تمرکز اصلی آن بر سادهسازی رابط کاربری، بهبود الگوریتمها و تسهیل دسترسی به ابزارهای انتشار و جستجوی محتوا است.این تغییرات با هدف آسانتر کردن فرآیند یافتن، ایجاد و به اشتراکگذاری محتوا طراحی شدهاند.
به گزارش نیوزلن، از جمله مهمترین ویژگیهای این بهروزرسانی میتوان به طراحی مجدد کامل قالب پستها اشاره کرد؛ اکنون فیسبوک امکان مرتبسازی چندین عکس در قالب یک شبکه یکپارچه را فراهم میکند و با کلیک روی هر محتوا، آن را به صورت تمامصفحه نمایش میدهد. همچنین کاربران میتوانند با دوبار ضربه زدن روی یک تصویر، همانند سایر اپلیکیشنها، آن را لایک کنند.
نتایج جستجو نیز اکنون در قالب یک شبکه جامع نمایش داده میشوند که از انواع محتوا پشتیبانی میکند. علاوه بر این، متا در حال آزمایش یک نمایشگر تمامصفحه جدید است که به کاربران امکان میدهد تصاویر و ویدیوها را بدون از دست دادن جایگاه خود در نتایج جستجو بررسی کنند. این ویژگی به تدریج توسعه خواهد یافت و محتوای بیشتری را در ماههای آینده پوشش خواهد داد.
این بهروزرسانی به کاربران اجازه میدهد بازخورد مستقیم خود را در خصوص پستها و ویدیوهای کوتاه (Reels) ارائه کنند تا الگوریتمها توصیههای دقیقتر و مرتبطتری ارائه دهند.
علاوه بر این، متا ابزارهای پرکاربرد مرور وب، شامل Reel، Friends، Marketplace و Profile را در مرکز نوار تب قرار داده و طراحی منوی جدیدی با اعلانهای واضحتر و محیط خلوتتر ارائه کرده است.
این شرکت همچنین تأکید کرده است که ایجاد «استوری» و پست با استفاده از ابزارهای رایج، مانند افزودن صدا و منشن کردن دوستان، آسانتر شده است. ابزارهای پیشرفتهتر، از جمله پسزمینههای متنی، همچنان به یک مرحله اضافی نیاز دارند. علاوه بر این، نحوه نمایش نظرات در فیدها، گروهها و Reels بازطراحی شده است تا ساختاریافتهتر بوده و پیگیری آنها سادهتر شود.
بهروزرسانیهای جدید همچنین شامل ارائه پیشنهادهایی برای افزودن دوستان جدید هنگام تغییرات پروفایل است؛ این پیشنهادها بر اساس علایق مشترک کاربران شکل میگیرند. متا تأکید کرده است که کاربران همچنان کنترل کامل بر محتوای عمومی و خصوصی خود خواهند داشت.



