مديريت ICT

جریمه ۶ میلیون یورویی اپل در فرانسه

جریمه ۶ میلیون یورویی اپل در فرانسه

نهاد تحریم کننده سازمان «کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی» (CNIL) می تواند توصیه های گزارش دهنده را نادیده بگیرد. اما این نوع پیشنهادات معمولا تاثیر زیادی روی تصمیم نهایی ناظر دارد.

این مشاور گزارش دهنده به نام فرانسیس پلگرینی پس از تحقیقات یک مقام ارشد این توصیه را انجام داد. تحقیق مذکور در نتیجه شکایتی انجام شد که سال گذشته توسط گروه لابی گری «فرانس دیجی تیل» ثبت شده بود.

به گزارش نیوزلن از مهر، گروه لابی گر نماینده انبوهی از کارآفرینان و سرمایه گذاران فرانسوی است و در شکایت خود ادعا می کند الزامات حریم خصوصی در سیستم عامل iOS۱۴ اپل رعایت نشده بود.

«فرانس دیجی تیل» مدی بود هرچند برای نصب iOS۱۴ از مالکان آیفون سوال می شد که آیا به اپلیکیشن های نصب شده اجازه می دهند یک کد شناسایی کلیدی را جمع آوری کنند که بعدا برای کمپین های تبلیغاتی و ارسال آگهی های هدفمند استفاده می شد، اما تنظیمات پیش فرض به اپل اجازه می داد تبلیغات هدفمند خود را بدون سوال و دریافت رضایت از کاربران آیفون انجام دهد.

آپدیت های حریم خصوصی اپل به نام «شفافیت ردیابی اپ»( App Tracking Transparency) به کاربران اجازه می دهد از ردیابی فعالیت هایشان توسط اپ ها و وب سایت های شرکت های دیگر جلوگیری کنند.

پلگرینی در سخنان خود گفت نسخه های سیستم عامل قبل از iOS۱۴.۶ درباره جمع آوری اطلاعات به درستی رضایت کاربر را جمع آوری نمی کردند. بنابراین این امر نشان دهنده نقض قانون حریم خصوصی است که در دستورالعمل ePrivacy اتحادیه اروپا آمده است.

به گفته او این تغییرات در نسخه بعدی سیستم عامل اپل یعنی iOS۱۵ اجرا شد.

گری دیویس رییس بخش حریم خصوصی اتحادیه اروپا به نتیجه گیری این مشاور اعتراض و اعلام کرد شرکت آمریکایی به حفظ حریم خصوصی کاربران متعهد است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا