تیکتاک قابلیت «Nearby Feed» را برای کشف مکانهای اطراف فعال کرد

تیکتاک قابلیت «Nearby Feed» را برای کشف مکانهای اطراف فعال کرد
تیکتاک روز پنجشنبه از عرضه قابلیت جدیدی با عنوان «محتوای نزدیک» خبر داد؛ قابلیتی که به کاربران امکان میدهد رویدادها و مکانهای اطراف خود را کشف کنند و تجربه بهتری از محیط پیرامون داشته باشند؛ برای مثال، یافتن رستورانهای تازهتأسیس در نزدیکی محل زندگی یا شناسایی مکانهای مناسب برای بازدید در طول سفر.
این ویژگی هماکنون در چهار کشور بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان در حال عرضه است.
به گزارش نیوزلن، طبق گزارشها، نخستین بار در سال ۲۰۲۲ نشانههایی از آزمایش این قابلیت مشاهده شد؛ زمانی که تیکتاک آن را برای گروهی محدود از کاربران در آسیای جنوبشرقی فعال کرده بود.
تیکتاک در اطلاعیهای که در وبلاگ رسمی خود منتشر کرد، توضیح داد که محتوای نمایشدادهشده در بخش «Nearby Feed» براساس سه شاخص موقعیت جغرافیایی، موضوع محتوا و تاریخ انتشار، شخصیسازی و برای کاربران نمایش داده میشود. همچنین کاربران میتوانند بر اساس علایق و میزان تعامل خود در برنامه، به محتوای مرتبط با سفر، رویدادها، غذا و نوشیدنی و سایر خدمات محلی دسترسی داشته باشند.
از منظر تولیدکنندگان محتوا، این قابلیت باعث میشود پستهای عمومی آنها برای کاربران حاضر در همان شهر یا منطقهای که محتوا از آن منتشر شده یا دارای برچسب مکانیِ مشخصی باشد، بیشتر دیده شود.
تیکتاک تأکید کرده است که اشتراکگذاری موقعیت مکانی کاملاً اختیاری بوده و این قابلیت فقط برای کاربران بالای ۱۸ سال فعال خواهد بود. در صورت فعال بودن تنظیمات موقعیت مکانی، برنامه میتواند از دادههای GPS برای ارائه پیشنهادهای دقیقتر استفاده کند و هنگام ورود به یک مکان، نشانگر واضحی را در دستگاههای مجهز به سیستمعامل iOS نمایش دهد.
این شرکت همچنین اعلام کرد که جمعآوری و پردازش دادههای مکانی مطابق با قوانین محلی انجام میشود.
محتوای کاربران زیر ۱۸ سال، حسابهای خصوصی یا پستهایی که تنظیمات حریم خصوصی آنها روی «فقط دوستان» یا «فقط من» قرار دارد، در «فید نزدیک» نمایش داده نخواهد شد.
کاربران قادر خواهند بود موقعیت مکانی مورد استفاده در این قابلیت را به دلخواه تغییر دهند و محتوای سایر مناطق جغرافیایی را نیز مشاهده کنند؛ قابلیتی که بهویژه هنگام سفر یا بررسی مکانهای جدید پیش از بازدید، سودمند خواهد بود.
تیکتاک در پایان خاطرنشان کرد که عرضه این ویژگی میتواند به تقویت اقتصاد محلی کمک کند؛ چرا که باعث افزایش دیدهشدن کسبوکارهای کوچک، مراکز فرهنگی و تولیدکنندگان محلی میشود و در نتیجه، نرخ کشف، بازدید حضوری و تعامل واقعی کاربران را ارتقا میدهد.


