zoomit

۷ نکته مهم برای محافظت از پوست در فصل پاییز

۷ نکته مهم برای محافظت از پوست در فصل پاییز

با از راه‌رسیدن فصل پاییز و سرما، همه‌ی ما برای مراقبت از سلامتی خود به سراغ لباس‌های گرم پاییزی می‌رویم؛ اما چیزی که بسیاری از مردم فراموش می‌کنند، مراقبت از پوست در این فصل سرد است. پوست ما زیباترین لباسی است که بر تن داریم و بدون رسیدگی به آن هرگز نمی‌توانیم در زمینه‌ی زیبایی و آراستگی حرفی برای گفتن داشته باشیم. در این مقاله از نیوزلن با ما همراه باشید تا با اصول مراقبت از پوست در فصل پاییز آشنا شوید و نکات مهمی را در این زمینه یاد بگیرید.

چرا روتین پوستی تابستان و پاییز با یکدیگر متفاوت هستند؟

مهم‌ترین دلیل ایجاد تفاوت بین روتین پوستی در تابستان و پاییز به تغییر میزان رطوبت پوست در این دو فصل مربوط می‌شود. رطوبت پوست در پاییز به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل حتی افرادی که پوست چربی دارند هم در این فصل به استفاده از مرطوب‌کننده‌های مناسب روی می‌آورند. یکی از عواقب کاهش رطوبت پوست ظاهر‌شدن علائم اگزما و تحریک پوست در فصل پاییز است.

کاهش میزان رطوبت پوست در پاییز سبب می‌شود تا افراد بدون توجه به نوع پوستی که دارند، استفاده از مرطوب‌کننده‌های قوی را در روتین پوستی خود قرار دهند. در فصل پاییز بسته به نوع پوستی که دارید باید از کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده‌ی مناسب استفاده و رطوبت موردنیاز پوست خود را تامین کنید.

به‌توصیه‌ی پزشکان، پاییز فصل بسیار مناسبی برای رسیدگی به پوست‌هایی است که در تابستان دچار آسیب‌های مختلف مانند آفتاب‌سوختگی یا جوش شده‌اند. با استفاده‌ی مناسب از لایه‌بردارها در پاییز می‌توانید جانی تازه به پوست خود ببخشید و آسیب‌های ایجادشده در تابستان را تا حد زیادی بهبود بخشید.

مراقبت‌های پوستی برای انواع پوست در پاییز

همان‌طور که می‌دانید هر پوستی بسته به نوع و شرایط آن به محصولات و روتین خاصی نیاز دارد؛ بنابراین قبل از شروع به مراقبت از پوست، بهتر است نوع پوست خود را بشناسید تا نتایج لازم را از مراقبت‌هایی که انجام می‌دهید بگیرید. در ادامه با مراقبت‌های لازم برای انواع پوست‌ها در فصل پاییز آشنا می‌شوید:

پوست‌های چرب

فصل پاییز یکی از بهترین فصل‌های سال برای افرادی یا پوست چرب است؛ چراکه این افراد کمتر فصل‌های دیگر سال در معرض جوش قرار دارند. به‌گفته‌ی پزشکان، افرادی با پوست چرب بهتر است در فصل پاییز صورت خود را با شوینده‌های مناسب شستشو داده و سپس از سرم‌های حاوی هیالورانیک اسید استفاده کنند. این سرم‌ها رطوبت کافی را بدون تحریک پوست در اختیار آن قرار می‌دهند.

پوست‌های خشک

پاییز فصلی خطرناک برای افرادی با پوست خشک است. این افراد در فصل پاییز باید بیشتر از دیگران به پوست خود اهمیت دهند؛ چراکه درصورت غفلت از آبرسانی مناسب پوست با فاجعه‌ای به‌نام اگزما روبرو خواهند شد. افرادی با پوست خشک باید استفاده از اسکراب‌ها و براش‌های شستشو را در فصل پاییز قطع کنند تا آسیبی به لایه‌ی اپیدرم پوست آن‌ها وارد نشود.

پاییز فصل استفاده از مرطوب‌کننده‌های قوی‌تر و غلیظ‌تر برای پوست‌های خشک است. درکنار این موضوع، مرطوب‌ نگه‌داشتن فضا با استفاده از دستگاه‌های بخور نیز یکی از راهکارهای بسیار مناسبی است که به حفظ رطوبت موردنیاز پوست در فصل پاییز کمک می‌کند. در نهایت به‌خاطر داشته باشید که استفاده از محصولات حاوی رتینوئید و AHA برای پوست‌های خشک در پاییز ممنوع است؛ چراکه با آسیب به لایه‌های سطحی، سبب تحریک پوست می‌شود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا