مديريت ICT

تسلاهای دست‌دوم؛ قهرمانان سرعت، بازندگان اعتماد

تسلاهای دست‌دوم؛ قهرمانان سرعت، بازندگان اعتماد

بر اساس گزارش جدیدی از سوی Consumer Reports در سال ۲۰۲۵، خودروهای دست‌دوم تسلا در میان ۲۶ برند خودروسازی بررسی‌شده، کم‌اعتمادترین شناخته شده‌اند.

به گزارش نیوزلن و به نقل از TechSpot، تسلا با کسب امتیاز ۳۱، حتی پایین‌تر از برندهایی مانند جیپ، رم و کرایسلر قرار گرفته است. این بررسی بر روی خودروهایی با عمر ۵ تا ۱۰ سال تمرکز داشته و نشان می‌دهد که مدل‌های قدیمی‌تر تسلا از نظر کیفیت ساخت و عملکرد، مشکلات متعددی داشته‌اند.

با این حال، گزارش مذکور تأکید می‌کند که تسلا در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی در کیفیت ساخت خودروهای خود داشته است. مدل‌های جدید این شرکت اکنون از «اعتمادپذیری بالاتر از میانگین» برخوردارند و در رتبه‌بندی پیش‌بینی اعتمادپذیری خودروهای نو، در میان ۱۰ برند برتر قرار گرفته‌اند. تسلا حتی توانسته برندهای معتبری مانند فورد، شورولت، مرسدس بنز، آئودی و فولکس‌واگن را پشت سر بگذارد.

با وجود این پیشرفت‌ها، تسلا همچنان با چالش‌هایی در زمینه کیفیت مواجه است. این شرکت در سال‌های اخیر چندین فراخوان برای مدل‌های مختلف خود صادر کرده است. به‌عنوان مثال، در اوایل سال جاری بیش از ۴۶ هزار دستگاه سایبرتراک به دلیل مشکل در اتصال پنل خارجی فراخوان شدند. همچنین در ژانویه، بیش از ۲۰۰ هزار خودرو به دلیل نقص نرم‌افزاری در دوربین عقب به تعمیر فراخوانده شدند. سایر مشکلات گزارش‌شده شامل نقص در سیستم هشدار کمربند ایمنی، مشکلات فرمان برقی، صفحه‌نمایش لمسی و سیستم ترمز بوده‌اند.
 

از سوی دیگر، قیمت خودروهای دست‌دوم تسلا پس از دوران همه‌گیری کرونا کاهش چشمگیری داشته است. در آن زمان، مشوق‌های مالیاتی فدرال باعث افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی شده بود، اما با لغو این مشوق‌ها در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، تقاضا کاهش یافته و بسیاری از مصرف‌کنندگان به خودروهای بنزینی یا هیبریدی بازگشته‌اند.

در نهایت، تسلا با رقابت فزاینده‌ای از سوی برندهای چینی مانند BYD مواجه است که خودروهای الکتریکی با امکانات بالا و قیمت پایین‌تری عرضه می‌کنند. برخی تحلیل‌گران این وضعیت را با دهه ۱۹۷۰ مقایسه می‌کنند، زمانی که خودروسازان ژاپنی با ارائه خودروهای مقرون‌به‌صرفه، بازار آمریکا را تسخیر کردند.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا