تبلیغات

بازسازی ساختمان | از ایده تا اجرا با گروه امین امیری

بازسازی ساختمان از آن دسته فعالیت‌هایی است که ممکن است به ذهن بسیاری از صاحبان ساختمان‌ها در طول سال‌ها سکونت و استفاده از یک ساختمان خطور کند. امروزه بازسازی منزل را به‌عنوان راهی مقرون‌به‌صرفه برای داشتن یک خانه جدید می‌دانند. البته اکثر افراد ممکن است آشنایی چندانی با اصول و قواعد این کار نداشته باشند و بدین ترتیب با انجام بازسازی غیراصولی، متحمل ضررهای مالی شده و به نتیجه مطلوب نیز نرسند. از این رو، در این مقاله می‌خواهیم یک راهنمای جامع درباره بازسازی ساختمان ارائه دهیم و مراحل این کار را به شما شرح دهیم.

 

تعریف بازسازی ساختمان:

بازسازی ساختمان شامل فعالیت‌هایی می‌شود که بدون اعمال هرگونه تغییراتی بر روی ستون‌بندی‌های ساختمان در آن، باعث به‌روزرسانی ساختمان می‌شویم. به نوعی می‌توان گفت که این کار عملاً مشابه نازک‌کاری ساختمان خواهد بود و فعالیت‌هایی را شامل می‌شود که بعد از سفت‌کاری ساختمان انجام می‌شوند.

گاهی اوقات نیز این امکان وجود دارد که در بازسازی منزل اقدام به اعمال برخی تغییرات در ساختمان شویم که در زمره سفت‌کاری ساختمان قرار می‌گیرند. البته باید بدانید، درصورتی‌که بازسازی خانه شامل فعالیت‌های سفت‌کاری ساختمان نیز شود، ممکن است نیاز به اخذ مجوزهای مختلف از نهادهایی مانند شهرداری محل سکونت و سازمان نظام‌مهندسی وجود داشته باشد.

بازسازی ساختمان

بازسازی خانه بهتر است یا خرید خانه جدید؟

این مورد، سؤال مهمی است که اغلب ذهن بسیاری از افرادی که تمایل به بازسازی منزل خود دارند را به خود درگیر می‌کند. در پاسخ باید بگوییم که بازسازی و خرید منزل از نقطه نظرهای مختلفی دارای تفاوت و برتری نسبت به یکدیگر هستند. به طور مثال، فروش خانه قدیمی و خرید یک خانه نوساز می‌تواند به‌کلی آسان‌تر از بازسازی منزل قبلی باشد.

با این حال، اگر سختی کار بازسازی خانه را فاکتور بگیریم، این کار نیز برای خود مزایایی دارد. به طور مثال، بازسازی آپارتمان هزینه به‌مراتب کمتری نسبت به فروش آپارتمان مذکور و خرید یک واحد جدید خواهد داشت. به هنگام فروش آپارتمان، نیازمند پرداخت کمیسیون‌های مختلفی هستید و این کار می‌تواند انجام بازسازی ساختمان را نسبت به خرید خانه جدید توجیه‌پذیر کند.

یکی دیگر از مزایای بازسازی ساختمان نسبت به خرید یک خانه جدید این است که گزینه‌های شما برای بازسازی می‌توانند بسیار متنوع باشند. به‌گونه‌ای که می‌توانید بهترین طراحی را برای بازسازی منزل با توجه به سلیقه و بودجه خود داشته باشید. با این حال به هنگام خرید خانه جدید، شما به‌عنوان خریدار مجبور هستید تا از بین گزینه‌های مختلف برای خرید، آن مورد را که به شرایط شما سازگاری بیشتری داشته باشد، خریداری کنید. در حالی که ممکن است همخوانی چندانی نیز با انتظارات شما نداشته باشد.

انواع مختلف بازسازی ساختمان:

فرایند بازسازی خانه با توجه به حجم فعالیت‌ها و همچنین محل انجام بازسازی به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. در اینجا شما را با انواع مختلف بازسازی منزل آشنا می‌سازیم:

  • بازسازی داخلی ساختمان: این فرایند بازسازی ساختمان به طور خاص در فضای داخلی خانه انجام می‌شود. این کار با هدف بهبود کیفیت و کاربری فضای داخلی انجام شده و امکان پیاده‌سازی این فعالیت‌ها در ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف مسکونی، اداری و تجاری وجود دارد.
  • بازسازی خارجی: بازسازی خارجی شامل فعالیت‌هایی می‌شود که در بهبود ظاهر و ساختار بیرونی ساختمان تأثیرگذار هستند. بازسازی خارجی می‌تواند شامل تغییر نمای ساختمان، اضافه کردن و یا حذف المان‌هایی مانند تراس و یا نورگیر باشد.
  • بازسازی کلی ساختمان: بازسازی کلی در شرایطی مورد نیاز است که بخش‌های مختلفی از یک خانه چه در فضای داخلی و چه در فضای بیرونی نیاز به به‌روزرسانی و یا تعمیر داشته باشند. این تعمیرات باید در مقیاس گسترده باشند و یا اینکه با هدف تغییر کاربری و بهبود ساختار و فضاها صورت بگیرند.
  • بازسازی جزئی ساختمان: اگر نیاز به بازسازی ساختمان در مقیاس کوچک وجود داشته باشد، این کار می‌تواند در زمان کم و با هزینه‌ای پایین‌تر نسبت به بازسازی کلی ساختمان صورت بگیرد. البته حجم پایین بازسازی می‌تواند آن را در زمره فعالیت‌هایی مانند تعمیرات و یا نوسازی قرار دهد که در مقیاس بزرگ‌تر، هیچگاه این فعالیت‌ها با یکدیگر قابل مقایسه نیستند.

بازسازی ساختمان

بازسازی یک ساختمان چه فعالیت‌هایی را شامل می‌شود؟

بازسازی ساختمان شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع است که به‌منظور بهبود و نوسازی ساختمان‌ها انجام می‌شود. این فعالیت‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

تعمیرات و بهسازی ساختاری: این کار شامل تعمیر و تقویت بخش‌های آسیب‌دیده ساختمان مانند دیوارها، سقف‌ها و ستون‌ها است. همچنین، بهبود عایق‌بندی و عملکرد حرارتی ساختمان نیز در این بازسازی انجام می‌شود.

ارتقای سیستم‌های تأسیساتی: در بازسازی ساختمان، ارتقای سیستم‌های برقی، لوله‌کشی و تهویه مطبوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این کارها شامل تعویض سیم‌کشی‌های قدیمی، نصب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی جدید و بهبود سیستم‌های آب و فاضلاب می‌شود.

نوسازی بخش‌های مختلف: بازسازی آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی از جمله فعالیت‌های مهم در بازسازی آپارتمان و بازسازی منزل است. این کارها شامل تعویض کابینت‌ها، سینک‌ها، شیرآلات و کاشی‌ها می‌شود.

تعویض در و پنجره‌ها: تعویض در و پنجره‌های قدیمی با نمونه‌های جدید و کارآمدتر از نظر انرژی، یکی دیگر از فعالیت‌های مهم در بازسازی خانه است.

رنگ‌آمیزی و نصب کفپوش: رنگ‌آمیزی دیوارها و سقف‌ها و نصب کفپوش‌های جدید مانند پارکت یا لمینت، از جمله فعالیت‌های رایج در بازسازی ساختمان است. این کارها به بهبود ظاهر داخلی ساختمان و ایجاد حس تازگی و نوآوری کمک می‌کنند.

نصب سیستم‌های هوشمند: نصب سیستم‌های هوشمند مانند سیستم‌های امنیتی، کنترل روشنایی و تهویه مطبوع هوشمند، از اهمیت ویژه‌ای در بازسازی خانه‌های مدرن برخوردار است.

بازسازی ساختمان

بازسازی اصولی ساختمان با گروه ساخت و ساز امین امیری:

شاید کمتر کسی ارزش واقعی عقد قرارداد با یک پیمانکار یا مجری با تجربه برای پروژه‌های بازسازی ساختمان را بداند. با این حال باید این را در نظر داشته باشیم که انجام پروژه‌های بازسازی منزل بایستی توسط تیم‌های متخصص در این حوزه انجام شود که برای این کار گروه ساخت و ساز امین امیری را به شما معرفی می‌کنیم.

گروه ساخت و ساز امین امیری به‌عنوان یکی از مجموعه‌های با سابقه در حوزه بازسازی، نوسازی و طراحی داخلی و خارجی ساختمان به شمار می‌رود که فعالیت اصلی خود را از سال ۱۳۹۰ در این حوزه آغاز کرده است. این گروه با بهره‌گیری از کادری متخصص توانسته است تا جدیدترین متدهای روز دنیا در حوزه طراحی داخلی و خارجی ساختمان را به کار گرفته و بهترین طرح‌ها را با توجه به بودجه مالی در نظر گرفته شده توسط کارفرما پیاده‌سازی نماید. جهت استعلام قیمت و دریافت مشاوره حضوری در محل می‌توانید با شماره ۳۳۱۸ ۶۲۱ ۰۹۱۲ تماس حاصل فرمایید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا