zoomit

ایلان ماسک از اپل به‌دلیل دریافت کمیسیون ۳۰ درصدی از توسعه‌دهندگان در اپ‌استور انتقاد کرد

ایلان ماسک از اپل به‌دلیل دریافت کمیسیون ۳۰ درصدی از توسعه‌دهندگان در اپ‌استور انتقاد کرد

ایلان ماسک در چند هفته‌ی گذشته توییت‌های زیادی منتشر کرده است که شاید به معامله‌ی اخیر او برای خرید توییتر مرتبط باشد. ماسک در جدیدترین توییت خود باردیگر از اپل به‌دلیل تحمیل هزینه‌های سنگین به توسعه‌دهندگان انتقاد کرد. این بار وی کمیسیون ۳۰ درصدی شرکت مستقر در کوپرتینو را با مالیات ۳۰ درصدی در استفاده از اینترنت مقایسه کرد.

مدیرعامل تسلا در پاسخ به توییتی نوشت:

کمیسیون اپل از فروشگاه اپ‌استور مثل دریافت ۳۰ درصد مالیات برای استفاده از اینترنت است و این اصلاً خوب نیست.

نکته‌ی جالب این است که تیم سوئینی از Epic نیز پست ایلان ماسک را بازنشر کرده است.

همان‌طورکه ۹to5Mac اشاره می‌کند، این اولین‌بار نیست که ایلان ماسک از هزینه‌ی زیادی انتقاد کرده است که اپل از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کند. او در ژوئیه‌ی ۲۰۲۱ نیز درصد کمیسیون این شرکت از اپ‌استور را مالیات واقعی جهان بر اینترنت نامید. ماسک در آن زمان با اشاره به موضوع Epic Games تأیید کرد که اپل باید اجازه‌ی پرداخت با روش‌های جایگزین را در فروشگاه اپلیکیشن خود فراهم کند.

اپ استور

مدیرعامل تسلا چند روز بعد، از اپل به‌دلیل بسته نگه‌داشتن این شرکت انتقاد کرد. در آن زمان، از ماسک درباره‌ی برنامه‌های تسلا برای بازکردن شبکه‌ی سوپرشارژ برای شرکت‌های شخص‌ ثالث سؤال شد که وی در جواب به این سؤال توضیح داد که هدف شرکت وی ایجاد اکوسیستم بسته نبوده و درواقع از ظهور انرژی پایدار حمایت می‌کند.

علاوه‌براین، از ماسک درباره‌ی زنجیره‌ی تأمین تسلا سؤال شد که وی دوباره بحث اپل را پیش کشید. وی توضیح داد درحالی‌که باتری‌های اپل ۱۰۰ درصد از کبالت استفاده می‌کنند، میزان استفاده‌ی تسلا از این ماده در باتری‌ها، بسیار کمتر است.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک با ۴۳ میلیارد دلار چه خریدهای دیگری می‌توانست انجام دهد؟
  • چرا ایلان ماسک پروژه نورالینک را توسعه می‌دهد؟

ماسک می‌گوید:

فکر می‌کنم اپل در باتری‌های گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های خود تقریباً ۱۰۰ درصد از کبالت استفاده می‌کند؛ اما تسلا در بسته‌های آهن فسفات از کبالت استفاده نمی‌کند و تقریباً از هیچ کبالتی در مواد شیمیایی مبتنی‌بر نیکل بهره نگرفته است. براساس میانگین وزنی، امکان دارد در باتری‌های ما تا دو درصد از کبالت استفاده شده باشد.

اگرچه توییت ایلان ماسک در این مرحله بر اپل تأثیری نخواهد گذاشت، باید توجه کنیم که غول فناوری کوپرتینو همچنان در سراسر جهان با نبردهای قانونی با سیاست‌مداران و دولت‌های بزرگ دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ دولت‌هایی که در تلاش هستند تا به مشکلات ضدانحصار این شرکت پایان دهند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا