zoomit

خطر برای آیفون؟ آمریکایی‌ها اکنون علاقه زیادی به پیکسل دارند

خطر برای آیفون؟ آمریکایی‌ها اکنون علاقه زیادی به پیکسل دارند

به‌نظر می‌رسد گوگل با گوشی‌های پیکسل در مسیری درست حرکت می‌کند. طبق گزارش Canalys، سهم بازار گوشی‌ گوگل در ایالات‌متحده طی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ نسبت‌به بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل دوبرابر افزایش یافته است.

گوگل همچنان در بازار آمریکای شمالی نسبت‌به برندهای بزرگ دیگر سهم بسیار کوچکی دراختیار دارد. آمارها نشان می‌دهد در سه‌ماهه‌ی قبل سهم این شرکت در ایالات‌متحده ۴ درصد بوده و جایگاه پنجم برترین فروشندگان موبایل را به‌خود اختصاص داده است.

اپل با سهم ۵۴ درصدی و سامسونگ با سهم ۲۴ درصدی در بازار آمریکا، جایگاه اول و دوم برترین فروشندگان گوشی هوشمند را در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری به‌خود اختصاص دادند. البته گوگل تنها شرکتی بود که سهم آن نسبت‌به سال قبل به‌میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است. درمقام مقایسه، این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ حدود ۸۰۰ هزار گوشی پیکسل در آمریکا فروخت؛ درحالی‌که این عدد در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری به ۱٫۲ میلیون دستگاه رسیده است.

لیندسی آپتون، تحلیل‌گر Canalys می‌گوید:

سازمان تحقیقاتی Canalys خاطرنشان کرد میزان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند رده‌بالا همچنان زیاد است. میانگین قیمت گوشی در آمریکای شمالی طی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ به ۷۳۸ دلار افزایش یافته درحالی‌که در سه‌ماهه‌ی دوم سال قبل ۶۶۳ دلار بود. اپل و سامسونگ با عرضه‌ی محصولات جدید خود ازجمله سری آیفون ۱۵ و گلکسی زد فولد ۵، سهم درخورتوجهی از بازار گوشی‌های رده‌بالا را در ایالات‌متحده به‌خود اختصاص داده‌اند. این درحالی‌ است که میزان فروش گوشی‌های رده‌پایین و میان‌رده در بازه‌ی زمانی مذکور خیلی زیاد نبود.

کاهش فروش گوشی‌ سامسونگ، HMD، TCL و وان‌پلاس در ۶ ماه گذشته نشان می‌دهد این شرکت‌ها بسیار محتاط هستند؛ زیرا موجودی انبارهای آن‌ها همچنان زیاد است. مهم‌تر این‌که اپراتورهای بزرگ تمرکز منابع خود را از خدمات پیش‌پرداخت به خدمات پس‌پرداخت و حق بیمه تغییر داده‌اند.

در بخش دیگری از گزارش Canalys اشاره شده که مقررات پایداری و حق‌ تعمیر در آمریکای شمالی، مدل جدیدی از کسب‌وکار مرتبط با گوشی‌های هوشمند را در این منطقه ایجاد خواهد کرد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا