فولکسواگن دکمههای فیزیکی را به کابین خودروهایش برمیگرداند

فولکسواگن دکمههای فیزیکی را به کابین خودروهایش برمیگرداند
فولکسواگن قصد دارد در خودروهای آیندهاش دوباره از دکمههای فیزیکی استفاده کند و کنترلهای لمسی و اسلایدرهای هپتیک (مجهز به بازخورد لمسی) را برای تنظیمات مهمی مانند سیستم تهویه کنار بگذارد.
آندریاس مینت، رئیس طراحی فولکسواگن، به اتوکار گفت: «دیگر هرگز این اشتباه را تکرار نمیکنیم.» او وعده داد که دکمههای فیزیکی برای تنظیم صدا، گرمایش، سرعت فن و چراغ فلاشر، از سال ۲۰۲۶ در تمامی خودروها، از مدل ID 2all به بعد، در زیر نمایشگر لمسی قرار خواهند گرفت.
مینت تأکید کرد که تصمیم فولکسواگن بر اساس بازخورد مشتریان گرفته شده و افزود: «صادقانه بگویم، این یک خودرو است، نه یک موبایل. این را درک کردهایم.»
فولکسواگن تنها خودروسازی نیست که به برتری دکمههای فیزیکی نسبت به کنترلهای لمسی پی برده است. سال میلادی گذشته، هیوندای اعلام کرد که نتایج تحقیقاتش نشان میدهد کاربران هنگام ناتوانی در کنترل سریع خودرو، دچار استرس و نگرانی میشوند.
هیوندای به همراه کیا پیشتر در خودروهای برقی خود، مانند هیوندای آیونیک ۶ و کیا EV6، طراحی با محوریت نمایشگر لمسی را در اولویت قرار داده بود.
مقالههای مرتبط
گرایش به رابطهای دیجیتال بیش از یک دههی پیش با تسلا مدل S آغاز شد که نمایشگری بزرگ در مرکز داشبورد داشت. تسلا بهتدریج بسیاری از ابزارهای فیزیکی، از جمله دستهدنده و راهنما را حذف کرد؛ اما در مدل Y جدید دستهی راهنما را بازگرداند و احتمال دارد این تغییر در مدل ۳ هم اجرا شود.
بازگشت فولکسواگن به دکمههای فیزیکی در زمانی جالب رخ میدهد؛ چرا که برنامهی New Car Assessment Program (NCAP) اتحادیهی اروپا، سال آینده قوانین جدیدی وضع میکند که برای دریافت امتیاز کامل پنجستارهی ایمنی، وجود برخی دکمههای فیزیکی را الزامی میداند.
منبع : زومیت