تبلیغات

آیلتس گرفتن سخت است؟

آزمون آیلتس IELTS که یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین آزمون های سنجش زبان انگلیسی می باشد. در بسیاری از کشورهای دنیا هر ساله برگزار می شود. افرادی که قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی دارند برای نشان دادن سطح زبان انگلیسی شان باید یک مدرک زبان انگلیسی معتبر مثل آیلتس را ارائه کنند.

یکی از موارد چالش برانگیز برای متقاضیان این آزمون سطح سختی آزمون آیلتس است و اینکه چقدر باید برای رسیدن به نمره دلخواه شان تلاش نمایند. در این مطلب می خواهیم در مورد آزمون آیلتس و سختی این آزمون صحبت کنیم و شما را برای رسیدن به نمره دلخواه تان راهنمایی نماییم.

درک ساختار آزمون آیلتس

برای شرکت و موفقیت در هر آزمونی ابتدا باید ساختار و نحوه برگزاری آن را درک کنیم و با دید کامل خود را برای آن آزمون آماده نماییم. آزمون آیلتس که دارای یک ساختار استاندارد و مشخص است، اگر به خوبی ساختار آزمون را بدانید می توانید نمرات مناسبی را دریافت کنید. آزمون آیلتس دارای ۴ بخش است:

۱. بخش شنیداری: این بخش دارای ۴۰ سوال بوده که برای پاسخ دادن به آن ۳۰ دقیقه زمان خواهید داشت. سوالات شامل مکالمات روزمره، سخنرانی ها و مباحثات دانشگاهی می باشد.

۲. خواندن یا درک مطلب: این بخش نیز شامل ۴۰ سوال بوده که باید در مدت ۶۰ دقیقه پاسخ داده شود. معمولا متن این سوالات از مجلات، کتاب ها، روزنامه ها انتخاب می شوند.

۳. نوشتاری: در این بخش از آزمون آیلتس باید دو رایتینگ براساس موضوعی که داده شده بنویسید و مدت زمان پاسخ گویی به این قسمت ۶۰ دقیقه می باشد.

۴. مکالمه: بخش مهم آزمون آیلتس که می تواند بسیار چالش برانگیز باشد قسمت اسپیکینگ است که حدود ۱۵ دقیقه می باشد که باید با یک ممتحن به صورت حضوری مصاحبه نمایید و سوالاتی را در ۳ بخش پاسخ دهید.

سطح زبان انگلیسی تان چیست؟

برای دریافت یک نتیجه مطلوب در آزمون آیلتس و کاهش میزان سختی آن، جدا از یادگیری مهارت های پاسخ گویی و مدیریت زمان آزمون، سطح زبان شما است که بسیار مهم و تعیین کننده است.

هر چقدر بتوانید سطح زبان تان را ارتقا دهید و تسلط خود را روی سطحی که نیاز دارید بیشتر کنید می توانید راحت تر و با نتیجه ای عالی این آزمون را پشت سر بگذارید.

در نتیجه تقویت دانش زبان انگلیسی عمومی تان را بیشتر از موارد دیگر جدی بگیرید و سعی کنید خود را در تمامی جنبه ها تقویت نمایید.

برنامه ریزی درست و آماده سازی برای آزمون آیلتس

اگر می خواهید در مسیر گرفتن مدرک آیلتس کمتر دچار چالش شوید و سختی های این مسیر را راحت تر طی کنید، باید یک برنامه ریزی مدون و درست داشته باشید و آن را به خوبی اجرا کنید. برای اینکار شرکت در کلاس آزمون آیلتس بسیار مفید و موثر است. شما تحت نظر یک استاد زبان به خوبی می توانید با یک برنامه خوب و دریافت راهکارهای مفید برای آزمون آیلتس آماده شوید.

برای شرکت در دوره آیلتس یکی از موسسات معتبر که به صورت گروهی و خصوصی، آنلاین و حضوری به برگزاری دوره های آیلتس می پردازد موسسه زبان دهخدا می باشد. این موسسه زبان با بهره گیری از بهترین اساتید و منابع و با برنامه ریزی استاندارد برای رسیدن به نمره مطلوب به خوبی زبان آموزان را راهنمایی خواهد کرد. همچنین از مزیت های کلاس آنلاین این موسسه برگزاری در بستر اختصاصی خود موسسه می باشد.

مدیریت زمان آزمون

یکی از چالش‌های اصلی آزمون آیلتس، مدیریت زمان آزمون است. هر بخش از آزمون زمان محدودی دارد و شما باید بتوانید در این زمان محدود به بهترین شکل ممکن به سوالات پاسخ دهید. تمرین ‌های مکرر و شبیه ‌سازی شرایط آزمون می‌تواند به شما کمک کند تا با مدیریت بهتر زمان، استرس آزمون را کاهش دهید و عملکرد بهتری داشته باشید. شرکت در آزمون های ماک آیلتس به شما کمک خواهد کرد تا تسلط خود را در انجام آزمون و مدیریت زمان آن به خوبی بهبود بخشید.

کنترل استرس و اعتماد به نفس

بسیاری از افراد در روز آزمون با تمام توانایی که دارند ولی به دلیل استرس و اعتماد به نفس پایین شان عملکرد مناسبی را ارائه نمی کنند. در نتیجه این موضوع در نمره آزمون شان تاثیر خواهد داشت. از این رو توصیه می شود حتما سعی کنید قبل از آزمون با تکنیک های مختلف کنترل استرس، میزان آن را کاهش دهید و با اعتماد به دانش خود و تجربه ای که از آزمون های قبل یا آزمایشی دارید با اعتماد به نفسی بالا در آزمون شرکت کنید تا بهترین عملکرد خود را نشان دهید.

منابع آزمون آیلتس

با یک جستجو کوچک در اینترنت می توانید ببینید که منابع آزمون آیلتس بسیار زیاد و متنوع می باشند. اما شما زمان این را نخواهید داشت تا همه آن ها را بخوانید و اینکار اصلا کار منطقی نخواهد بود.

در نتیجه با انتخاب بهترین و معتبرترین منابع که در بسیاری از موسسات مورد استفاده می باشد می توانید به خوبی خود را برای آزمون آماده نمایید.

معمولا موسسات بهترین منابع را براساس برنامه ریزی های مشخصی که دارند به زبان آموزان شان ارائه می کنند.

حرف پایانی

آزمون آیلتس ممکن است در ابتدا به نظر دشوار بیاید، اما با آمادگی مناسب، برنامه‌ ریزی دقیق و استفاده از منابع معتبر، می‌توان این چالش را با موفقیت پشت سر گذاشت. موفقیت در آیلتس به میزان زیادی بستگی به تلاش و تمرین شما دارد. با تقویت مهارت‌ های زبانی، آشنایی با ساختار آزمون، مدیریت زمان، کنترل استرس و اعتماد به نفس، شما می‌توانید نمره مطلوب خود را در آیلتس کسب کنید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا