zoomit

گوگل درایو فایل‌های کاربران را به اشتباه محدود می‌کند

گوگل درایو فایل‌های کاربران را به اشتباه محدود می‌کند

گوگل مدتی قبل، سیاست‌های خود را در سرویس گوگل درایو به‌روزرسانی کرد و اظهار داشت فایل‌ها و پرونده‌هایی که خط‌ مشی این سرویس را نقض می‌کنند، شناسایی و محدود خواهد کرد. این یعنی اگر چنین فایلی شناسایی و محدود شود، مالک آن قادر نخواهد بود فایل موردنظر را برای دیگران ارسال کند و همه‌ی دسترسی‌هایش روی آن فایل لغو خواهد شد. گوگل اعلام کرده که هدف از این تغییر، کنترل انتشار بدافزار، سخنان حاوی نفرت و محتوای غیرمجاز است.

به گزارش فون‌آرنا، با‌ توجه‌‌ به سیاست‌های جدید گوگل در سرویس درایو، اخیراً شکایت‌هایی در‌ مورد قفل شدن برخی فایل‌ها روی این پلتفرم مطرح شده که هیچ‌یک از این فایل‌ها خط‌ مشی‌های این سرویس را نقض نکرده‌اند. ظاهراً سیستم هوش مصنوعی که وظیفه‌ی غربال کردن فایل‌های مشکوک را دارد، کار خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد.

بر‌ اساس اعلام وب‌سایت The Register، حتی نمونه‌هایی از فایل‌های متنی ساده با پسوند txt که حاوی یک عدد واحد هستند، توسط هوش مصنوعی گوگل درایو به‌اشتباه به‌عنوان فایل مشکوک شناسایی شده‌اند. دکتر امیلی دولسون، استادیار دانشگاه ایالتی میشیگان یکی از بهترین نمونه‌ها را در این زمینه ارائه کرده است.

دکتر دولسون درحالی‌که آماده‌ی ارسال تکالیف برنامه‌نویسی دانشجویانش بود، مجموعه‌ی بزرگی از فایل‌ها را در گوگل درایو آپلود کرده است. این پرونده‌ها شامل «ورودی‌ها و خروجی‌های مورد انتظار» بوده است. وی در این رابطه توضیح داد:

مدت کوتاهی پس از آپلود این فایل‌ها، ایمیلی از طرف گوگل دریافت کردم که نشان می‌داد فایل‌های مورد اشاره به‌دلیل نقض حق نسخه‌برداری، به‌عنوان موارد مشکوک شناسایی شده‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • گوگل درایو و آشنایی بیشتر با ترفندهای آن
  • چهارده کار فوق‌العاده‌ای که می‌توانید با گوگل درایو انجام دهید

درحال‌حاضر گوگل در اعلام این سیاست جدید اشاره کرده است که در شرایطی مثل وضعیت دکتر دولسون، کاربران باید ایمیلی حاوی جزئیات و اقدامات احتمالی که می‌توانند برای درخواست بررسی انجام دهند، دریافت کنند؛ اما متأسفانه چنین ایمیلی برای دولسون ارسال نشد.

پس از اینکه دکتر دولسون این مشکل را در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرد، یکی از مهندسان گوگل در پاسخ به این توئیت، به او اطمینان داد که گوگل برای این مشکل چاره‌اندیشی می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا