zoomit

آپدیت جدید ویندوز ۱۱ سرانجام File Explorer را به تب مجهز می‌کند

آپدیت جدید ویندوز ۱۱ سرانجام File Explorer را به تب مجهز می‌کند

مایکروسافت ماه گذشته‌ی میلادی جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را که از آن با نام «به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱» یاد می‌کند با یک‌سری قابلیت‌های جدید دردسترس کاربران قرار داد و آن‌طور که ورج می‌نویسد از شب گذشته تنوع قابلیت‌های این نسخه را بیشتر کرده است.

مهم‌ترین تغییر به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ را می‌توانیم اضافه شدن تب به فایل اکسپلورر (File Explorer) به‌حساب بیاوریم. ویندوز ۱۱ همچنین بخشی پیشنهادی دارد تا ارتباط گرفتن با بقیه راحت‌تر شود. پس از درخواست‌های فراوان، مایکروسافت سرانجام میانبر تسک منیجر (Task Manager) را نیز به تسکبار (نوار وظیفه) ویندوز برگردانده است.

کاربران ویندوز سال‌ها است منتظر اضافه شدن تب به فایل اکسپلورر هستند. در به‌روزرسانی ویندوز ۱۱، فایل اکسپلورر ظاهر مدرنی به خود گرفته است تا بتوانید راحت‌تر به فولدرها دسترسی پیدا کنید و سراغ پیدا کردن فایل‌های مدنظر بروید. به‌لطف تغییرات جدید، می‌توان چند تب را در یک پنجره‌ی فایل اکسپلورر باز کرد. همچنین امکان تغییر مکان تب‌ها وجود دارد.

مایکروسافت چهار سال پیش در قالب قابلیتی به نام Sets، تب را در برخی از اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ آزمایش کرد، اما در نهایت تصمیم گرفت پروژه را لغو کند. در همین راستا کاربران ویندوز ۱۰ هرگز تب را در فایل اکسپلورر ندیدند.

نسخه جدید فایل اکسپلورر File Explorer با تب

ویندوز ۱۱ در به‌روزرسانی جدیدش میزبان قابلیتی برای پیشنهاد کارهای مختلف شده است. برای نمونه اگر شماره موبایل کپی کنید، ویندوز به‌صورت خودکار نوتیفیکیشنی روی صفحه نشان می‌دهد تا بتوانید سریعاً در مایکروسافت تیمز یا اسکایپ با طرف مقابل تماس بگیرید. در صورتی که یک تاریخ به‌خصوص را کپی کنید، می‌توانید سریعاً به تقویم دسترسی داشته باشید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت نقص عملکرد شبکه را در وصله‌ نرم‌افزاری اکتبر ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ تأیید کرد

مایکروسافت با انتشار سیستم‌عامل ویندوز ۱۱، میانبر تسک منیجر را از تسکبار حذف کرد و این اقدام باعث انتقاد کاربران شد. از زمان انتشار ویندوز ۱۱، درخواست برای بازگشت این میانبر به تسکبار فراوان بوده است. مایکروسافت سرانجام با جدیدترین به‌روزرسانی، میانبر تسک منیجر را به تسکبار برگردانده است. بدین ترتیب اکنون می‌توانید روی تسکبار راست‌کلیک و گزینه‌ی تسک منیجر را انتخاب کنید.

در کنار این موارد مایکروسافت دسترسی سریع به اپلیکیشن‌هایی نظیر Photos و Xbox را امکان‌پذیر کرده است تا اشتراک‌گذاری محتوا راحت‌تر انجام بگیرد.

قابلیت پیشنهاد در ویندوز ۱۱ مایکروسافت

در پایان ماه جاری میلادی (کمتر از دو هفته‌ی دیگر) مایکروسافت اپلیکیشن Photos ویندوز ۱۱ را نیز به‌روزرسانی می‌کند. نسخه‌ی جدید Photos دارای رابط کاربری جدیدی است و قابلیتی برای تجدید خاطره با عکس‌های قدیمی دارد. در ماه آینده‌ی میلادی، نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Photos با گالری تصاویر سرویس آی‌کلاد اپل نیز همگام‌سازی می‌شود.

تمامی قابلیت‌های جدید ویندوز در قالب به‌روزرسانی جدیدی که شب گذشته منتشر شده است دردسترس قرار دارند. با مراجعه به بخش Windows Update در تنظیمات ویندوز ۱۱ می‌توانید این قابلیت‌ها را دریافت کنید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا