zoomit

سامسونگ گوشی ۵/۵ ساله‌ گلکسی S8 را به‌روز کرد

سامسونگ گوشی ۵/۵ ساله‌ گلکسی S8 را به‌روز کرد

گوشی‌های گلکسی S8 و S8+ سامسونگ که اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه شده بودند، پس از سال‌ها کار پرافتخار در می ۲۰۲۱ با دریافت آخرین به‌روزرسانی بازنشسته شدند. با‌ اینکه گمان می‌رفت به‌روزرسانی مذکور آخرین اقدام سامسونگ در پشتیبانی از گوشی‌های پیشکسوتش باشد، اخیراً بسته‌ی رفع مشکل جدیدی برای آن‌ها منتشر شده است.

سامسونگ در سفت افزار منتشرشده به نام G95*FXXUCDVG4 فقط به «بهبود پایداری GPS» اشاره کرده است که برای حجم ۴۲۰ مگابایتی آن کمی نامعقول است، ولی اگر مشکل دیگری نیز در این بسته رفع شده باشد، آنقدر مهم نبوده است که به آن اشاره شود.

اگرچه به‌روزرسانی انجام‌شده صرفاً یک رفع مشکل ساده است و گوشی گلکسی S8 همچنان با اندروید ۹ و پچ امنیتی آوریل ۲۰۲۱ کار می‌کند، برای دستگاهی که پنج سال و نیم از عمرش گذشته است چندان مورد انتظار نبود.

به‌نظر می‌رسد رفع مشکل انجام‌شده‌ی GPS با به‌روزرسانی منتشرشده برای گوشی‌های گلکسی J7 آسیایی که از سال ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار شده‌اند کاملاً یا تقریباً یکسان باشند. همچنین احتمال دارد به‌روزرسانی مذکور برای سایر گوشی‌های قدیمی هم انتشار یابد.

به روزرسانی گلکسی S8

به‌گزارش GalaxyClub، چندین گوشی قدیمی دیگر نیز در صف دریافت به‌روزرسانی هستند؛ از گلکسی S7 سال ۲۰۱۶ گرفته تا گلکسی S6 عرضه شده در سال ۲۰۱۵ و مشخصاً مدل جدیدتر گلکسی S9 نیز به‌روز می‌شود. هیچ‌کدام از این دستگاه‌ها در فهرست رسمی گوشی‌های مورد پشتیبانی قرار ندارند و آخرین گوشی‌های سری S موجود در فهرست نیز شامل گلکسی S10 سال ۲۰۱۹ با به‌روزرسانی چهارماهه و S10 لایت با به‌روزرسانی ماهانه است.

سامسونگ به‌تازگی اعلام کرده بود که پرچم‌دارهایش از پشتیبانی طولانی‌تری برخوردارند که شامل ۴ به‌روزرسانی سیستم‌عامل و ۵ به‌روزرسانی امنیتی می‌شود، ولی این موضوع فقط شامل دستگاه‌های جدید تولیدشده از سال ۲۰۲۱ به‌بعد (مدل S21 و جدیدتر) می‌شود. دستگاه‌های قدیمی‌تر (ازجمله سری S10) و سری‌های A و M از ۴ سال پشتیبانی برخوردارند که بازهم شامل گوشی‌هایی به‌سن S8 نمی‌رسد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا