امنيت

گروه هکری با نیروهای مسلح اوکراین ادغام می‌شوند

گروه هکری با نیروهای مسلح اوکراین ادغام می‌شوند

ناتالیا تکاچوک، دبیر مرکز ملی هماهنگی امنیت سایبری اوکراین گفت که وزارت دفاع این کشور در حال تدوین فوری قانونی است که مقرراتی برای ایجاد و فعالیت نیروهای سایبری معرفی می‌کند.

وی افزود که این قانون جدید مبنای تاسیس توانایی دفاع سایبری، به‌ کار گرفتن داوطلبان سایبری در این فعالیت‌ها و تاسیس یک نیروی ذخیره نظامی خواهد بود.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، کی‌یف در حال حاضر یک تیپ هکری داوطلب با نام «ارتش آی‌تی اوکراین» دارد که قصد دارد فعالیت آن‌ها را در قانون لحاظ کرده و آنان را عضو نیروهای مسلح اوکراین کند.

ارتش آی‌تی اوکراین خود را یک «جامعه آی‌تی جهانی» می‌داند که تحت فرمان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین فعالیت می‌کند. آن‌ها از هر کسی که یک تلفن همراه داشته باشد دعوت به همکاری می‌کنند تا «حملات اختلال در سرویس» یا DDoS را علیه وبسایت‌های روس ترتیب دهند.

این گروه مسئولیت ایجاد اختلال در چندین وبسایت روس را بر عهده گرفته است، ‌از جمله از دسترس خارج کردن وبسایت‌های رسانه‌ای در طول سخنرانی وضعیت کشور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در ماه گذشته میلادی. این گروه از تصمیم کی‌یف برای جذب این هکرها در نیروهای مسلح اوکراین استقبال کرد.

این در حالیست که بسیاری از رسانه‌های غربی نسبت به جنگ‌افزار سایبری روسیه هشدار داده‌اند. اخیرا سی‌ان‌ان در گزارشی مدعی شد که هکرهای روس در حال هدف‌گیری سازمان‌های نظامی و حمل و نقل اروپا هستند. وزیر کشور آلمان نیز در ماه گذشته میلادی گفت که هکرهای مسکو «تهدید عظیمی» علیه برلین محسوب می‌شوند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا