zoomit

هواوی: رقبای خارجی در سطح دکتری هستند، ما در سطح مدارس ابتدایی

هواوی: رقبای خارجی در سطح دکتری هستند، ما در سطح مدارس ابتدایی

شو ژی‌جون، رئیس موقت هیئت‌مدیره‌ی هواوی، در مصاحبه‌ با UDN روی استفاده از قطعات بومی در محصولات چینی تأکید کرده و گفته است که این قطعات حتی درصورت ضعیف‌تربودن درمقایسه‌با قطعات خارجی، در اولویت هستند.

ژی‌جون این اظهارات را در حالی بیان می‌کند که برخی از رسانه‌های آمریکایی می‌گویند بازده تولید پردازنده‌ی کرین ۹۰۰۰S اندک و قیمت پردازنده مذکور نسبتاً گران است. در نگاه اول، استفاده از این پردازنده‌ی هفت‌نانومتری در گوشی میت ۶۰ پرو چندان منطقی نیست؛ اما رئیس هیئت‌مدیره‌ی هواوی نظر دیگری دارد.

شو ژی‌جون از ضعف قطعات چینی دربرابر قطعات خارجی آگاه است؛ اما می‌گوید: «اگر از قطعات داخلی استفاده نکنیم، فاصله‌ی آن‌ها با قطعات خارجی پابرجا می‌ماند و تا ابد پشت‌سر رقبا خواهیم بود.»

میت ۶۰ پرو که دو هفته پیش رونمایی شد، حواشی زیادی ایجاد کرده است. از یک طرف قیمت گوشی هواوی میت ۶۰ پرو کمتر از قیمت گوشی آیفون است و همین موضوع ساکنان چین را به خرید گوشی جدید هواوی ترغیب می‌کند و از طرف دیگر نمایندگان مجلس آمریکا گفته‌اند تولید پردازنده‌ی هفت‌نانومتری نشان‌دهنده‌ی نقض تحریم‌ها است و باید سخت‌گیری به هواوی بیشتر شود.

تولید پردازنده‌ی هفت‌نانومتری دستاورد بزرگی برای چین است؛ اما نباید فراموش کنیم که تراشه‌سازان چین فاصله‌ی زیادی با TSMC، بزرگ‌ترین تراشه‌ساز قراردادی دنیا دارند. TSMC هم‌اکنون در حال تولید پردازنده‌ی سه‌نانومتری با بازده بسیار زیاد است.

رئیس هیئت‌مدیره‌ی هواوی می‌گوید: «قبلاً ما حتی نمی‌توانستیم تراشه‌ی کارت شبکه و تراشه‌ی RAID بسازیم؛ حتی از پسِ تولید تراشه‌های مدیریت انرژی برای سرور برنمی‌آمدیم. بنابراین، لازم است که به پایه‌های صنعت رایانش برگردیم.»

ژی‌جون مقایسه‌ی واضحی بین پردازنده‌های چینی و خارجی انجام داده است. او رقبای خارجی را به داشتن تخصص در سطح دکتری تشبیه کرد و گفت تولیدات داخلی چین در صنعت تراشه در سطح مدارس ابتدایی است. رئیس هیئت‌مدیره‌ی هواوی معتقد است که چین باید به توسعه‌ی زیرساخت‌های فناوری ادامه دهد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا