zoomit

نگاه اولیه به پیکسل تبلت؛ دستگاهی که سال آینده از راه می‌رسد

نگاه اولیه به پیکسل تبلت؛ دستگاهی که سال آینده از راه می‌رسد

درست زمانی که فکر می‌کردیم گوگل برای همیشه از میدان تبلت‌های اندرویدی خارج شده است، ساکنین مانتین‌ویو در رویداد I/O 2022 غافلگیری جدیدی برایمان در آستین داشتند. به نظر می‌رسد سال آینده با تبلت اندرویدی جدید گوگل یعنی «پیکسل تبلت» ملاقات خواهیم کرد.

بخش داخلی سخت‌افزار گوگل در جریان رویداد I/O اعلام کرد که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۳ تبلت اندرویدی خود را روانه‌ی بازار کند. در قلب پیکسل تبلت از تراشه‌ی تنسور استفاده می‌شود که امسال برای اولین بار در گوشی‌های نسل جدید پیکسل یعنی خانواده‌ی پیکسل ۶ نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

گوگل در حالی سخن از تبلت پیکسل به میان می‌آورد که از سال ۲۰۱۸ تا به امروز نماینده‌ی جدیدی در بازار تبلت‌های اندرویدی نداشته است. آخرین محصول گوگل در رده‌ی تبلت‌ها، Pixel Slate نام داشت که در همان سال ۲۰۱۸ به عرضه شد و از Chrome OS به‌عنوان سیستم عامل استفاده می‌کرد.

ریک استرلاه، نایب رئیس ارشد بخش دستگاه‌ها و سرویس‌های گوگل، در جریان رویداد I/O اعلام کرد که پیکسل تبلت قرار است به مثابه همراهی تمام‌عیار برای گوشی‌های پیکسل وارد بازار شود تا خلأ میان کاربری خانگی و کاربری‌های روزمره‌ی خارج از خانه را پر کند.

در جریان رویداد، صحبتی از سایر جزئیات، مشخصات، تاریخ دقیق عرضه و قیمت تبلت اندرویدی گوگل به میان نیامد اما در تیزر کوتاهی که برای معرفی پیکسل تبلت نشان داده شد، برخی از ویژگی‌های فیزیکی دستگاه قابل مشاهده بودند. در قسمت پشت دستگاه و پایین لوگوی G، چهار پین دیده می‌شود که ممکن است به اخبار Nest tablet که پیش‌تر منتشر شده بود، مرتبط باشند. در واقع، دستگاه بعدی Nest Hub می‌تواند تبلتی باشد که روی بدنه‌ی یک اسپیکر هوشمند سوار می‌شود. بر همین اساس، شاید پین‌های پنل پشت پیکسل تبلت هم به‌عنوان مکانیزم شارژ به کار بیایند.

از سوی دیگر، تبلت گوگل می‌تواند محصولی در راستای پروژه‌ی «اندروید برای دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ» باشد که قرار است با اندروید ۱۳ وارد مرحله‌ی جدیدی شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا