zoomit

مشخصات اسنپدراگون ایکس پلاس لو رفت؛ پردازنده لپ‌تاپ‌های میان‌رده ۲۰۲۴

مشخصات اسنپدراگون ایکس پلاس لو رفت؛ پردازنده لپ‌تاپ‌های میان‌رده ۲۰۲۴

کوالکام قصد دارد پردازنده‌ی اسنپدراگون X Plus را فردا رسماً رونمایی کند. مهم‌ترین ویژگی ایکس پلاس این است که ۱۰ هسته‌ی اوراین خواهد داشت که دو هسته کمتر از ۱۲ هسته‌ی اوراین موجود در تراشه‌ی ایکس الیت است.

چهار مدل از تراشه‌های سری اسنپدراگون ایکس فاش شده‌اند که شامل X1E-84-100 ،X1E-80-100 ،X1E-78-100 و X1P-64-100 می‌شوند. در این نام‌گذاری، عدد یک نشان‌دهنده‌ی نسل است و حروف E و P مربوط‌ به الیت و پلاس می‌شوند. اعداد ۸۴، ۶۴، ۷۸ و ۸۰ بیانگر مدل تراشه هستند.

پردازنده‌ی ایکس الیت دارای ۱۲ هسته با فرکانس بیشینه‌ی ۳٫۴ یا ۳٫۸ گیگاهرتز در حالت عملکرد چندرشته‌ای خواهد بود. تنها دو مدل، پشتیبانی از فرکانس بوست دو هسته‌ای حداکثر ۴٫۲ یا ۴٫۰ گیگاهرتز را ارائه می‌دهند.

مدل X1E-84-100 بیشترین فرکانس و سریع‌ترین گرافیک Adreno را خواهد داشت که توان پردازشی آن به ۴٫۶ ترافلاپس خواهد رسید. مدل‌های دیگر حداکثر تا ۳٫۸ ترافلاپس قدرت را ارائه خواهند داد.

مشخصات پردازنده‌ کوالکام اسنپدراگون ایکس الیت و ایکس پلاس

VideoCardz

قدرت پردازشی گرافیک Radeon 780M ای‌ام‌دی در تراشه‌های این شرکت به ۴٫۲ ترافلاپس و گرافیک داخلی Arc در پردازنده اینتل سری Core Ultra 100 به ۴٫۶ ترافلاپس (برای مدل Core Ultra 9 185H) می‌رسد.

چنانچه میانگین داده‌ها را برای مقایسه‌ی تراشه‌های ایکس الیت و ایکس پلاس در نظر بگیریم، انتظار می‌رود اسنپدراگون ایکس الیت حدود ۱۷ درصد سریع‌تر باشد.

به‌نقل از ویدئوکاردز، بزرگ‌ترین تفاوت پردازنده‌های جدید کوالکام در امتیاز چندرشته‌ای نرم‌افزار Cinebench 2024 مشاهده می‌شود؛ جایی که نسخه‌ی Elite به‌طور تقریبی حدود ۴۰ درصد سریع‌تر از ایکس پلاس ظاهر می‌شود.

فعلاً مشخص نیست هزینه‌ی تولید و قیمت CPU سری اسنپدراگون ایکس چقدر روی قیمت لپ تاپ تأثیر می‌گذارد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا