zoomit

ویجت‌های صفحه قفل اندروید ۱۵ به‌نمایش درآمدند [تماشا کنید]

ویجت‌های صفحه قفل اندروید ۱۵ به‌نمایش درآمدند [تماشا کنید]

آغازبه‌کار ویجت‌های اندروید به نسخه‌ی ۱٫۵ این سیستم‌عامل در سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد، اما در اکثر دستگاه‌ها فقط می‌توانید آن‌ها را به صفحه‌ی اصلی اضافه کنید.

قبلاً امکان افزودن ویجت به صفحه‌ی قفل نیز وجود داشت، اما این قابلیت با انتشار اندروید ۵ در سال ۲۰۱۴ حذف شد. اکنون با گذشت تقریباً یک دهه، گوگل می‌خواهد امکان افزودن ویجت‌ها به صفحه‌ی قفل را در اندروید ۱۵ ارائه دهد.

سایت Android Authority ویدیویی از اولین بتای اندروید ۱۵ به‌اشتراک گذاشته است تا نگاهی به ویجت‌های صفحه‌ی قفل این سیستم‌عامل داشته باشیم.

بررسی ویجت‌های صفحه‌ی قفل اندروید روی دستگاهی با اندروید ۱۵ بتا ۱ انجام شده است و تا زمان انتشار نسخه‌ی پایدار، موارد زیادی می‌توانند در آن تغییر کنند. توجه داشته باشید قابلیت ویجت صفحه‌ی قفل هنوز کامل نیست و چند باگ آزاردهنده در آن دیده می‌شود.

ویجت‌های صفحه قفل درحال‌حاضر فقط روی دستگاه‌هایی با پشتیبانی از قابلیت Hub Mode دردسترس هستند که ازجمله می‌توان به پیکسل تبلت اشاره کرد.

تنظیمات اندروید ۱۵ برای نمایش ویجت روی صفحه قفل
تنظیمات اندروید ۱۵ برای نمایش ویجت روی صفحه قفل

پس‌از فعال‌کردن ویجت‌های صفحه‌ی قفل در تنظیمات اندروید ۱۵، می‌توانید با کشیدن انگشت از لبه‌ی صفحه‌ی قفل به‌سمت راست، به بخش ویجت‌ها دسترسی داشته باشید. اولین‌باری که این بخش باز شود، کارتی را مشاهده خواهید کرد که دکمه‌ای برای افزودن ویجت دارد. در ادامه می‌توانید با نگه‌داشتن انگشت روی هر جای صفحه‌ و ضربه‌زدن روی دکمه‌ی Customize Widgets در بالای صفحه، ویجت‌ها را اضافه کنید.

گوگل همچنین ابزارهایی برای ویرایش ویجت‌های صفحه‌ی قفل اندروید ۱۵ درنظر گرفته‌ است که قبل‌از دسترسی به آن‌ها، باید دستگاه خود را آنلاک کنید. این کار اطمینان می‌دهد که هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند بدون اجازه‌ی شما ویجتی اضافه کند که اطلاعات شخصی‌تان را نمایش دهد.

حتما بخوانید : وب سرویس چیست؟

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا