موبايل

چرا به سئو نیاز داریم

امروزه نزدیک به ۷۰ درصد از شرکت‌های مختلف از خدمات سئو استفاده می‌کنند تا بتوانند کسب‌و‌کار خود را از رقبا متمایز کردن و جلوتر بیندازند. همچنین نزدیک به ۱۰ درصد از کل بودجه دیجیتال مارکتینگ غالب شرکت‌ها به SEO اختصاص دارد. اگر شما هم کنجکاو هستید که چرا با گذشت زمان افراد بیشتری به استفاده از خدمات سئو ترغیب می‌شوند، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سئو چیست و چقدر در دنیای امروز مهم است؟

سئو یا SEO، عبارتی است که بارها آن را در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و خدمات مرتبط با فضای مجازی در سایت‌های استخدامی مشاهده کرده‌اید. اگر دارای یک وب سایت هستید، مخاطب این سرویس به شمار می‌آیید و می‌توانید برای ارتقا آگاهی از برند یا کسب درآمد از آن استفاده کنید. در حالت کلی یک تعریف کوتاه برای این مفهوم ارائه می‌کنیم که به شرح زیر می‌باشد:

خدمات سئو یک نوع فعالیت در بخش بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارها و پرسونال برندینگ برای اشخاص است. این سرویس به بهبود ویژگی‌های سایت در چارچوب قوانین موتورهای جستجو کمک می‌کند. در واقع سئو به وب سایت‌ها کمک می‌کند تا بیشتر دیده شده و ترافیک ارگانیک (کاربران واقعی) خود را افزایش دهند.

برای بیان اهمیت خدمات سئو در دنیای امروز لازم است چند آمار را بیان کنیم که به شرح زیر می‌باشند:

  • در سال ۲۰۲۲، در حدود ۴۵.۱ درصد از کاربران علاقمند به مشاهده نتایج از لینک‌های سئو شده و غیرتبلیغاتی بودند.

  • گوگل اکنون بیش از ۲۰۰ فاکتور را برای رتبه بندی وب‌سایت‌های مختلف درنظر می‌گیرد و هرساله الگوریتم‌های خود را دقیق‌تر و پیچیده‌تر می‌کند.

  • در سال ۲۰۲۳، در حدود ۶۱ درصد از بازاریابان معتقدند سئو کلید موفقیت در افزایش آگاهی، رشد ترافیک و فروش در فضای مجازی است.

  • رتبه نخست نتایج جستجوی گوگل در حدود ۳۱.۷ درصد از کلیک‌ها را به خود جذب می‌کند. این درحالی است که رتبه‌های دوم تا پنجم هرکدام به ترتیب دارای نرخ کلیک ۲۴.۷۱ و ۱۸.۶۶، ۱۳.۶ و ۹.۵۱ درصد هستند.

با توجه به این داده‌ها می‌توان به اهمیت رسیدن به رتبه‌های برتر موتور جستجو به کمک خدمات سئو و نقش آن در افزایش دامنه کاربران، برندینگ و فروش پی برد.

آشنایی با سئو و دلایل اهمیت آن در دنیای امروز

چرا به خدمات سئو نیاز داریم؟

جالب است بدانید که تا سال ۲۰۲۳، در حدود ۶۹ درصد از شرکت‌ها بر روی خدمات سئو سرمایه گذاری کرده‌اند. در این میان تنها ۱۹ درصد از سئو استفاده نمی‌کنند و ۱۲ درصد از آنها نیز هنوز چیزی در مورد SEO نمی‌دانند. اما چه دلایلی منجر شده است تا نزدیک به ۷۰ درصدی شرکت‌ها روی سئو سایت و پلتفرم خود سرمایه گذاری کنند؟ در این خصوص می‌توان گفت:

  1. عقب نماندن از رقبا

فرقی نمی‌کند در چه صنعتی فعالیت می‌کنید، اگر نیم نگاهی به رقبای خود نداشته باشید و یا از آنها در ارائه خدمات پیشی نگیرید، نمی‌توانید پیشتاز حوزه کاری خود باشید. همانطور که گفتیم اکنون نزدیک به ۷۰ درصد از شرکت‌ها از سئو استفاده می‌کنند؛ پس این احتمال وجود دارد که حداقل ۱-۲ مورد از رقبای شما هم چنین کاری کرده باشند. پس بهتر است برای جا نماندن از آنها، خدمات سئو را برای رشد کسب‌و‌کار خود استفاده کنید.

  1. رشد در فضای مجازی

شاید صرف راه اندازی یک سایت در ۲۰ سال قبل برای رشد شما در فضای مجازی گامی بزرگ به حساب می‌آمد. با این وجود امروزه چنین کاری بدون سئو هیچ ارزشی ندارد. در واقع فعالیت در فضای مجازی و فروش از این طریق با یافتن کاربران جدید تنها از یک روش میسر می‌شود که آن، جذب ترافیک وب ارگانیک است. این همان هدف نهایی خدمات سئو است که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم.

  1. افزایش آگاهی از برند

فرض کنید شما به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار یا فردی که می‌خواهید برند شخصی خود را راه اندازی کنید، قصد دارید تا محبوبیت‌تان را افزایش دهید. برای انجام این کار، لازم است در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید. اما راه حل شما در فضای اینترنت چیست؟ تنها روشی که می‌تواند چنین هدفی را برآورده کند و حتی مکمل روش قبل باشد، طراحی سایت و استفاده از خدمات سئو برای بهینه سازی آن جهت کسب رتبه‌های برتر نتایج جستجو است.

دلیل نیازمندی به خدمات سئو چیست؟

  1. هدف قرار دادن کاربران نیچ و هدف

دلیل مهم دیگری که می‌تواند بیانگر نیاز یک کسب‌و‌کار به خدمات سئو باشد، جذب کاربران هدف حوزه کاری شما است. زمانی که تسک‌های سئو را روی سایت خود اجرا می‌کنید و برای آن تولید محتوا، اقدام به ساخت و سئو صفحات مرتبط می‌نمایید، به تدریج کاربرانی که مرتبط هستند، سایت شما را پیدا خواهند شد. در این حالت است که‌ روند برندسازی و افزایش مشتریان رخ می‌دهد که منجر به افزایش فروش سایت شما خواهد شد.

  1. افزایش ترافیک ورودی، نرخ کلیک، تبدیل و فروش بیشتر

خدمات سئو منجر به قرار گرفتن سایت در چهارچوب قوانین و الگوریتم‌های موتور جستجو می‌شود. در نتیجه سرچ انجین‌ها سایت شما را در نتایج بالاتر صفحه SERP قرار می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود تا نرخ کلیک و ترافیک ورودی به سایت شما افزایش یابد.

از سوی دیگر با افزایش حجم کاربران ورودی، به تدریج نرخ تبدیل (فروش به کاربر نهایی) نیز رخ می‌دهد. این موضوع سبب خواهد شد تا فروش شما از حالت راکد درآمده و بیشتر گردد. چنین رویه‌ای تنها با خدمات سئو، تبلیغات و یا فعالیت و جذب کاربر از این طرق انجام می‌شوند. در این میان، دو روش سئو و فعالیت در شبکه‌های مجازی جزو کم هزینه‌ترین‌ها هستند.

  1. کاهش هزینه دیجیتال مارکتینگ

هزینه‌های دیجیتال مارکتینگ (تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی) بیشتر از آن چیزی هستند که فکر آن را می‌کنید. با توجه به این وضعیت، سئو می‌تواند به راهکاری برای جایگزینی آن تبدیل شده و با صرف بودجه‌ای دقیق‌تر و نسبتا کمتر، در مصرف هزینه صرفه جویی کند.

از سوی دیگر نتایج حاصل از خدمات سئو پایدارتر هستند. در نتیجه دیگر نیازی نیست در طولانی مدت هزینه‌ای بیشتر را روی آن صرف کنید. در نقطه مقابل نتایج تبلیغات به صورت مقطعی بوده و هر بار برای جذب کاربر و افزایش کوتاه نرخ ترافیک، نیاز به اختصاص بودجه خواهد داشت.

نکته: تنها موضوع مهم در رسیدن به نتایج با پایداری بلندمدت در سئو، مداومت انجام خدمات SEO روی سایت است.

چرا به سئو نیاز داریم؟

آشنایی با انواع خدمات سئو و نحوه انجام آنها

تا این قسمت فهمیدیم خدمات سئو چیست و چرا ما به عنوان یک شخص حقیقی یا کسب‌و‌کار به آن نیاز داریم. حال ممکن است شما هم به استفاده از این خدمات ترغیب شده و کنجکاو باشید که بدانید انواع سرویس‌های آن کدامند؟ در این رابطه می‌توان ۴ دسته بندی کلی را بیان کرد که عبارتند از:

  • سئو داخلی.

  • سئو خارجی.

  • سئو تکنیکال.

  • سئو محلی.

برای آنکه بتوانید خدمات سئو را در هر ۴ شاخه انجام دهید، باید یک سلسله مراتب را بگذرانید که به شرح زیر می‌باشند:

  • آشنایی با سئو: هر فردی که نسبت به انجام خدمات سئو بر روی سایت خود یا دیگران اقدام می‌کند، باید درک عمیقی از سئو داشته باشد.

  • آشنایی با قوانین و الگوریتم‌ها: موتورهای جستجو برای رتبه بندی، امتیازدهی به عملکرد شما و تعیین ارزش سایت بیش از ۲۰۰ فاکتور با الگوریتم‌های مختلف را به کار می‌گیرند. به همین خاطر مهم است که هر تسکی که برای سئو سایت انجام می‌دهید، منطبق با این قوانین باشد که نیاز به آشنایی با آن دارد.

  • آشنایی با ابزارها و نحوه صحیح انجام خدمات سئو: در نهایت مهم است سئوکار با ابزارهای بهینه سازی سایت آشنا شده و روش صحیح و ترتیب انجام تسک‌های سئو را بیاموزد.

اگر می‌خواهید خودتان چنین کاری را انجام دهید، کافیست سری به صفحه آموزش سئو سایت SEOEDU بزنید تا جامع‌ترین کورس آموزشی سئو را مشاهده کنید. همچنین کاربران می‌توانند برای برون سپاری خدمات سئو سایت خود از سرویس‌های مجموعه SEOEDU استفاده کنند.

آشنایی با خدمات سئو و نحوه انجام آنها

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا