zoomit

صرافی بینگ‌ایکس بیانیه داد: فعالیت کاربران ایرانی را محدود می‌کنیم

صرافی بینگ‌ایکس بیانیه داد: فعالیت کاربران ایرانی را محدود می‌کنیم

سرمایه‌گذاران حوزه‌ی رمزارز در ایران با مشکلات صرافی‌های خارجی غریبه نیستند و در سال‌های گذشته، بارها شاهد ممنوعیت فعالیت در صرافی‌های متمرکز سرتاسر جهان بوده‌اند.

بینگ‌ایکس (BingX) یکی از صرافی‌هایی است که با وجود تحریم‌های مختلفی که ایالات‌ متحده و بسیاری کشورهای دیگر علیه ایران اعمال کرده‌اند، همچنان به کاربران کشورمان خدمات می‌دهد و حتی امکان احراز هویت با کارت ملی را فراهم کرده بود. بااین‌حال طبق اطلاعیه‌ی صفحات فارسی این صرافی، اخیراً محدودیت‌هایی برای فعالیت کاربران ایرانی اعمال شده است.

در اطلاعیه‌ی صرافی بینگ‌ایکس می‌خوانیم: «باتوجه‌به شرایط موجود، ارائه‌ی همه‌ی خدمات با آی‌پی ایران و احراز هویت برای کاربران جدید با مدارک هویتی ایرانی مقدور نخواهد بود. شایان ذکر است که همچنان احراز هویت برای کاربران اجباری نیست. همچنین درصورت تغییر شرایط،‌ این تصمیمات فقط ازطرف منابع رسمی اعلام خواهد شد.»

بینگ‌ایکس می‌گوید که درصورت هرگونه تغییر در شرایط فعلی، فرصت مناسب برای برداشت دارایی کاربران ایجاد خواهد شد. در بخشی دیگر از بیانیه آمده است: «کاربرانِ احرازهویت‌شده درحال‌حاضر همچنان منعی در استفاده از خدمات ندارند و فقط با تغییر آی‌پی با‌توجه‌به آی‌پی‌های مجاز می‌توانند از خدمات صرافی استفاده کنند.»

بینگ‌ایکس می‌گوید که برای استفاده از زبان فارسی باید آی‌پی‌ خود را به کشورهایی غیر از آمریکا، انگلیس، کانادا، هنگ‌کنگ، سنگاپور، مالزی، تایون، کره، لیتوانی، استرالیا، جمهوری چک، موریس و ترکیه تغییر دهید.

پیش‌ازاین، برخی سایت‌ها نظیر کوین‌تلگراف درباره‌ی فعالیت بینگ‌ایکس در ایران با وجود تحریم‌های اعمال‌شده علیه کشورمان، گزارش‌هایی منتشر کرده بودند که در آن اشاره شده طبق قوانین OFAC، این صرافی نمی‌تواند خدماتش را به‌طور آشکار به ایرانی‌ها ارائه دهد.

طبق گفته‌های OFAC، مؤسسه‌های مالی خارجی (FFI) درصورت انجام یا تسهیل آگاهانه‌ی تراکنش‌هایی که شامل خرید یا فروش ریال ایران می‌شود، درمعرض «تحریم‌های حساب‌ کاربری مشترک و قابل‌پرداخت» و «تحریم‌های مسدودکننده» قرار می‌گیرند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا