zoomit

لنوو مدل‌های جدید ThinkPad از سری X و سری L را معرفی کرد

لنوو مدل‌های جدید ThinkPad از سری X و سری L را معرفی کرد

چند ماهی است که بازار معرفی تینک‌پدهای لنوو داغ است. لنوو در نمایشگاه CES سری جدید ThinkPad X1 را به همراه سری جدید ThinkPad Z معرفی کرد. در کنگره جهانی موبایل، این شرکت اولین ThinkPad مبتنی بر ARM خود، X13s را به همراه یک به‌روزرسانی از پرفروش‌ترین ThinkPad خود، یعنی سری T معرفی کرد. حالا زمان آن فرا رسیده است که با به‌روزرسانی‌های سری X و سری L، لنوو مجموعه‌ی تینک‌پدهای خود را کامل کند.

مدل‌های جدید تینک پد معرفی شده عبارت‌اند از X13، X13 Yoga، L13، L13 Yoga، L14 و L15. طبق معمول، سری X باریک و سبک هستند، درحالی‌که سری L شامل مدل‌های اقتصادی‌تر است. همه این مدل‌ها با پردازنده‌های vPro نسل دوازدهم اینتل عرضه می‌شوند؛ البته بیشتر آن‌ها به‌جز ThinkPad X13 Yoga، با پردازنده‌های Ryzen ای‌ام‌دی نیز دردسترس خواهند بود. درحالی‌که سری اقتصادی L از پردازنده‌های Ryzen PRO 5000 بهره می‌برد، در سری X13 پردازنده‌های Ryzen PRO 6000 نیز به‌کار رفته است.

تینک پد L13 لنوو در رنگ گری

یک موضوع کلیدی برای ویژگی‌های جدید، همکاری است. این لپ‌تاپ‌های جدید با بهره‌مندی از صدای Dolby عرضه می‌شوند که از Spatial Audio استفاده می‌کند و می‌تواند صداها را از یکدیگر به‌خوبی جدا کند. برای مثال، به کمک این ویژگی می‌توان در جلسات یا تماس‌های ویدئویی صدای بسیار بهتری داشت؛ همچنین به‌لطف وب‌کم فولHD، ظاهر بهتری نیز در جلسات ویدئویی خواهید داشت. گفتنی است که همه این لپ‌تاپ‌ها دارای نسخه‌ای با ۴G LTE هستند؛ البته این مورد در ThinkPadها رایج است، ولی اولین بار است که نسخه‌ی سلولار در سری L ارائه می‌شود.لنوو تینک پد X13 یوگا رنگ مشکی و درگاه ها

در این‌ بین برخی از ویژگی‌ها وجود دارند که محدود به مدل‌های خاص می‌شوند. X13 و X13 Yoga جدید دارای بلندگوهای Dolby آئودیو و نمایشگر Dolby ویژن هستند. همچنین مدل‌های دارای پردازنده‌ی اینتل از گواهینامه Evo نیز بهره می‌برند که لزوم رعایت برخی حداقل‌ها و استانداردها را برای این مدل‌ها ضروری می‌کند. X13 با باتری ۵۴٫۷ وات ساعتی عرضه می‌شود که ۴۰ درصد ظرفیت بیشتری نسبت به مدل پایه دارد.

لپ‌تاپ‌های تینک‌پد L13 و L13 Yoga در دو رنگ مشکی و خاکستری موجود هستند. این مدل‌ها همچنین با صفحه‌نمایش ۱۶ به ۱۰، با حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت و فناوری PrivacyGuard لنوو عرضه می‌شوند. فناوری حریم خصوصی نمایشگر لنوو باعث می‌شود هنگامی که شخصی از پشت سر شما سعی دارد محتوای روی نمایشگر لپ‌تاپ را ببینید،‌ چیز خاصی دستگیرش نشود.

محافظ حریم خصوصی نمایشگر تینک پد x13 یوگا لنوو

تینک‌پدهای L14 و L15 نیز در رنگ مشکی و با باتری‌های ۴۲ وات ساعت، ۵۷ وات ساعت و ۶۳ وات ساعت عرضه می‌شوند. لنوو وعده داده که این سری از تینک‌پدهای اقتصادی، حاشیه‌ی نمایشگر کمتری داشته باشند.

فروش نسل سوم تینک‌پد X13 از خرداد ۱۴۰۱ و به‌ترتیب با قیمت پایه‌ی ۱٬۱۷۹ دلار و ۱٬۱۱۹ دلار برای مدل اینتل و ای‌ام‌دی آغاز خواهد شد، درحالی‌که نسل سوم ThinkPad X13 Yoga با قیمت پایه‌ی ۱٬۱۷۹ دلار وارد بازار خواهد شد.

سری تینک‌پد L13 یک ماه زودتر و با قیمت‌های ۸۵۹ دلار و ۷۹۹ دلار برای مدل‌های اینتل و ای‌ام‌دی عرضه می‌شود؛ همچنین L13 Yoga با قیمت ۱٬۰۳۹ و ۹۷۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. دو مدل L14 و L15 در اردیبهشت ۱۴۰۱، به همراه پردازنده‌های ای‌ام‌دی و با قیمت ۸۶۹ دلار به فروش خواهد رسید؛ همچنین نسخه‌ی اینتل این دو لپ‌تاپ نیز، یک ماه بعد از آن و با قیمت ۹۲۹ دلار عرضه می‌شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا