zoomit

اپل بار دیگر در فهرست مشاغل خود به سیستم عامل منتشر نشده homeOS اشاره کرد

نام homeOS پیش از رویداد WWDC در ماه ژوئن، در فهرست مشاغل اپل مشاهده شد؛ به‌همین دلیل برخی منابع اعلام کردند که این شرکت احتمالا در کنفرانس خود از سیستم‌عامل خانگی‌اش رونمایی خواهد کرد. البته این اتفاق رخ نداد اما این شرکت بار دیگر در فهرست مشاغل مورد نیاز خود، به نام homeOS اشاره کرده است.

به گزارش مک‌رومرز، در فهرست مشاغل اپل برای ماه ژوئن که نام homeOS هم در آن دیده شد، این شرکت به‌دنبال مهندس ارشد iOS در تیم اپل موزیک بود. توضیح اولیه‌ی این شغل به‌شرح زیر بود:

شما با مهندسان سیستم همه‌ی بخش‌های اپل کار خواهید کرد و کارکردهای داخلی تی‌وی اواس، واچ اواس، آی‌اواس و هوم اواس را یاد خواهید گرفت.

پس از اینکه عنوان homeOS به سرفصل‌های مهم بسیاری از وب‌سایت‌ها اضافه شد، اپل آن را ویرایش کرد و در توضیحات فهرست مشاغل خود، از نام هوم‌پاد به‌جای هوم اواس استفاده کرد.

اکنون، بار دیگر شاهد استفاده از عنوان homeOS در فهرست مشاغل اپل هستیم. یک نفش مهندسی مشابه آی‌اواس در تیم اپل موزیک که در ۱۲ اکتبر منتشر شده است. این شغل نیز شامل همان نام homeOS است که قبلا در فهرست مشاغل ژوئن منتشر شده بود. محل کاری شغل مورد اشاره نیز در خارج از سن‌دیگو اعلام شده اتس.

اپل درحال‌حاضر دو سیستم‌عامل خانگی مرکزی دارد: audioOS برای هوم‌پاد و tvOS برای اپل تی‌وی. البته audioOS نیز بر پایه‌ی tvOS توسعه داده شده است، اما و تفاوت این دو، در نام آن‌ها است.

به‌نظر می‌رسد اپل با هوم اواس قصد دارد یک سیستم‌عامل یک‌پارچه برای محصولات خانگی خود ارائه دهد. البته این مورد فعلا فقط در حد پیش‌بینی بوده و تأیید نشده است.

با توجه‌به اینکه homeOS یک‌بار دیگر در فهرست مشاغل اپل ظاهر شده است، می‌توان انتظار داشت که اپل تصمیم دارد سیستم‌عامل محصولات خانگی خود را یک‌پارچه کند اما فعلا این موضوع را به‌صورت عمومی اعلام نکرده است. از طرف دیگر، هوم اواس می‌تواند نامی باشد که اپل به‌طور داخلی از آن استفاده می‌کند و شاید هرگز به‌َنوان نام یک پلتفرم یا نرم‌افزار عمومی مورد استفاده قرار نگیرد.

پس از انتشار خبرهای مختلف در مورد ثبت شدن نام homeOS در فهرست مشاغل اپل، این شرکت در ۱۲ اکتبر، این نام را از وب‌سایت خود حذف کرده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا