مديريت ICT

ایکس (توییتر سابق) از کالیفرنیا شکایت کرد

ایکس (توییتر سابق) از کالیفرنیا شکایت کرد

پلتفرم شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد این قانون که به لایحه مجمع ۵۸۷ معروف است، حقوق آزادی بیان را تحت متمم نخست قانون اساسی آمریکا و قانون اساسی ایالت کالیفرنیا، نقض می‌کند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، در شکایتی که در دادگاه فدرال در ساکرامنتوی کالیفرنیا تنظیم شد، شرکت «ایکس» اعلام کرد نیات واقعی این قانون، تحت فشار گذاشتن شرکت‌های شبکه اجتماعی برای حذف محتوایی است که این ایالت آن را مورد ایراد می‌داند. کالیفرنیا با این قانون، شرکت‌ها را وادار می‌کند دیدگاه این ایالت درباره مسائل سیاسی را اتخاذ کنند که خود نوعی بیان اجباری است.

ماسک که خود را طرفدار مطلق آزادی بیان می‌داند، پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر در اکتبر گذشته، بسیاری از کارمندان مسئول نظارت و ساماندهی محتوا در این پلتفرم شبکه اجتماعی را اخراج کرد و بعضی از حساب‌هایی که مدیریت قبلی فعالیت آنها را محدود کرده بود را برگرداند.

ماسک که پولدارترین فرد جهان است، شرکت خودروسازی برقی تسلا و شرکت اکتشافی اسپیس ایکس را هم اداره می‌کند.

دفتر راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا که قوانین این ایالت را اجرا می‌کند، اعلام کرد به این شکایت در دادگاه پاسخ خواهد داد.

قانون لایحه مجمع ۵۸۷ شرکت‌های شبکه اجتماعی با حداقل ۱۰۰ میلیون دلار درآمد ناخالص سالانه را ملزم می‌کند گزارش‌های شش‌ماهه‌ای منتشر کنند که شیوه‌های نظارت آنها بر محتوای را شرح داده و داده‌هایی درباره تعداد پست‌های قابل ایراد و نحوه رسیدگی به آنها ارائه می‌دهد.

این قانون همچنین شرکت‌ها را ملزم می‌کند نسخه‌هایی از شرایط خدمات خود را ارائه کنند. عدم رعایت این موارد، جریمه‌های مدنی تا سقف ۱۵۰۰۰ دلار برای هر تخلف در روز را به دنبال دارد.

گاوین نیوسام، فرماندار دموکرات کالیفرنیا، سپتامبر گذشته این قانون را امضا کرد و گفت که ایالت اجازه نخواهد داد شبکه‌های اجتماعی برای گسترش نفرت و اطلاعات نادرست، به اسلحه تبدیل شوند.

ماسک که پس از خرید توییتر، هزاران کارمند آن را اخراج کرد، دوشنبه گذشته منتقدان را عامل کاهش ۶۰ درصدی درآمد تبلیغاتی این شرکت در آمریکا دانست.

بر اساس گزارش رویترز، ای جی براون که در ژوئن از سمتش به عنوان مدیر ایمنی برند و کیفیت تبلیغات «ایکس» استعفا کرد، در مصاحبه اخیری گفت: تغییرات سیاستی اتخاذ شده توسط ماسک که مشاهده پست‌های ایراد دار در «ایکس»  را به جای حذف آنها محدود می‌کند، متقاعد کردن تبلیغ‌کنندگان را برای ایمن بودن پلتفرم دشوار کرده است.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا