zoomit

مایکروسافت و اوراکل مشکل بلوک‌های ارتقا را در ویندوز ۱۱ برطرف کردند

مایکروسافت و اوراکل مشکل بلوک‌های ارتقا را در ویندوز ۱۱ برطرف کردند

مایکروسافت در اکتبر ۲۰۲۱، ویندوز ۱۱ را به‌عنوان به‌روزرسانی رایگان برای کاربران فعلی ویندوز ۱۰ به‌طور عمومی منتشر کرد. طبق معمول با عرضه‌ی هر به‌روزرسانی بزرگ برای این سیستم‌عامل، آخرین نسخه‌ی آن نیز شامل باگ‌های مختلفی ازجمله «بلوک‌های ارتقا» بود. بلوک‌های ارتقا مشکلات درخورتوجهی در استفاده از رایانه‌های شخصی به‌وجود آورد و بنابراین مایکروسافت از دریافت به‌روزرسانی‌های آینده‌ی ویندوز در سیستم‌های آسیب‌دیده جلوگیری کرد. اکنون ۶ ماه پس از انتشار اولیه‌ی ویندوز، مایکروسافت و اوراکل سرانجام مشکل بلوک ارتقا را در ویندوز ۱۱ برطرف کرده‌اند.

به گزارش Neowin، مایکروسافت در اکتبر ۲۰۲۱ ارتقای ویندوز ۱۱ را در سیستم‌هایی که از VirtualBox استفاده می‌‌کنند، به‌دلیل مشکلات سازگاری بین برنامه و سیستم‌عامل، مسدود کرد. این شرکت اشاره کرده است که باگ مورد اشاره می‌تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد ماشین‌های مجازی شده و آن‌ها را غیرقابل بوت کند. اوراکل ابتدا تصمیم داشت در اکتبر ۲۰۲۱ یک وصله‌ی نرم‌افزاری برای برطرف کردن این مشکل مننتشر کند، اما ارائه‌ی این راهکار برای توسعه‌دهندگان مدت بیشتری طول کشید.

ماشین مجازی اوراکل

مقاله‌ی مرتبط:

  • احتمال اضافه‌شدن تبلیغات به فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱
  • از هر سه کامپیوتر، یکی قادر به اجرای ویندوز ۱۱ نیست

مایکروسافت اعلام کرده است کاربران VirtualBox می‌توانند با به‌روزرسانی برنامه به نسخه‌ی ۶٫۱٫۲۸ یا نسخه‌های جدیدتر مشکل بلوک ارتقا را رفع کنند. در نظر داشته باشید پس از به‌روزرسانی VirtualBox احتمال دارد تا ۴۸ ساعت طول بکشد تا سیستم شما، به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را در بخش به‌روزرسانی ویندوز شناسایی کند.

گفتنی است که احتمال دارد برخی کاربران به‌دلیل مشکلات سازگاری با VirtualBox، همچنان با مشکل دریافت ویندوز ۱۱ مواجه شوند. با توجه به به‌روزرسانی ارسال‌شده در داشبورد بخش سلامت ویندوز ۱۱، برنامه‌های همراه با VirtualBox می‌توانند از دانلود و نصب ویندوز ۱۱ توسط سیستم جلوگیری کنند. مایکروسافت برای رفع این مشکل، به‌روزرسانی یا حذف این برنامه‌ها را توصیه کرده است.

ویندوز ۱۱ درحال‌حاضر غیر از مشکلات جزئی‌ای مثل منوی بحث‌برانگیز استارت یا نوار وظیفه‌ که گاهی به‌درستی کار نمی‌کند، هیچ مشکل شناخته‌شده‌ی دیگری ندارد. مایکروسافت برخی از این مشکلات را در به‌روزرسانی نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ برطرف خواهد کرد. علاوه‌براین، شرکت موردبحث درحال کار روی بهبودهای درخورتوجهی برای افزایش کیفیت جدیدترین سیستم‌عامل دسکتاپ خود است که ازجمله می‌توان به تسک منیجر بازطراحی‌شده و اضافه شدن سربرگ به مرورگر فایل اشاره کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا