zoomit

مدیرعامل Coinbase اپل را به رفتار ضدرقابتی متهم کرد

مدیرعامل Coinbase اپل را به رفتار ضدرقابتی متهم کرد

آرمسترانگ در اپیزود ۲۰ آوریل پادکست سوپراستریم حضور یافت تا درمورد وضعیت فعلی ارزهای دیجیتال، کارآفرینی و شرکت کوین‌بیس صحبت کند.

کوین‌بیس یک پلتفرم مبادله‌ی ارزهای دیجیتال روی دسکتاپ و موبایل است که امکان خرید و مبادله‌ی رمزارزهای محبوب را برای کاربران فراهم می‌کند. همان‌طور که ۹to5mac اشاره می‌کند، اپلیکیشن کوین‌بیس هجدهمین برنامه‌ی مالی محبوب در اپ‌استور است.

AppleInsider می‌نویسد، وقتی از آرمسترانگ سؤال شد که آیا کوین‌بیس کیف پول سخت‌افزاری خود را عرضه خواهد کرد یا خیر، وی خاطرنشان کرد که به عقیده‌ی او مردم نیازی به حمل یک کیف پول جداگانه که صرفاً برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد، ندارند. او اعلام کرده بیشتر مردم با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود راحت‌تر خواهند بود. بااین‌حال، وی معتقد است شرکت‌های فناوری بزرگ ازجمله اپل، قابلیت‌هایی را که برای ساخت کیف پول کاربرپسند مبتنی‌بر گوشی‌های هوشمند نیاز است، ارائه نمی‌دهند.

رمز ارز روی آیفون

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل احتمالاً در WWDC ۲۰۲۲ مک مینی و مک بوک ایر را با تراشه M2 معرفی خواهد کرد
  • اپل احتمالاً گوشه‌های آیفون ۱۴ پرو را گردتر می‌کند

اپل تاکنون واقعاً اقدام مثبتی در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال انجام نداده است. شرکت مسقر در کوپرتینو درواقع یک‌سری ویژگی‌هایی را که سازندگان کیف پول رمزارز نیاز دارند ممنوع کرده و به‌همین دلیل احتمالاً در این بین مشکلات ضدرقابتی وجود دارد.

آرمسترانگ به قابلیت‌های ممنوع‌‌شده توسط اپل اشاره نکرده است، اما گفت گوشی‌های سازگار با ارزهای دیجیتال در آینده ضروری خواهند بود و این گوشی‌ها احتمالاً محبوب خواهند شد. این اولین‌باری نیست که آرمسترانگ علیه اپل صحبت می‌کند. وی در سال ۲۰۲۰ استدلال کرد که مقررات اپ‌استور، نوآوری در فضای ارزهای دیجیتال را از بین می‌برد.

درحالی‌که امکان دارد کوین‌بیس نتواند از همه‌ی ویژگی‌های موردانتظار خود بهره ببرد، اما چند قابلیت خاص اپل برای کاربران این پلتفرم ارزهای دیجیتال دردسترس است. کارت مبتنی‌بر ارز دیجیتال کوین‌بیس در ژوئن ۲۰۲۱ واجد شرایط استفاده در کیف پول اپل شد. این کارت به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را به‌عنوان پول نقد در سراسر جهان خرج کنند. کاربران همچنین می‌توانند با سرویس Apple Pay، از کوین‌بیس ارز دیجیتال خریداری کنند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا