zoomit

تیم کوک: کاربران در صورت نبود حریم خصوصی، رفتارهایشان را محدودتر می‌کنند

تیم کوک: کاربران در صورت نبود حریم خصوصی، رفتارهایشان را محدودتر می‌کنند

تیم کوک، مدیر عامل اپل هشدار داده که عمیقاً از فقدان حریم خصوصی کاربران در سراسر جهان می‌ترسد. وی می‌گوید این امر می‌تواند باعث شود مردم در رفتار خود محدودتر شوند. کوک این اظهارات را در نشست TIME100 این هفته بیان کرد و در آن به سردبیر اجرایی جان سیمونز گفت:

من عمیقاً از فقدان حریم خصوصی می‌ترسم.

اگر احساس کنیم همیشه تحت نظر هستیم، رفتارمان تغییر می‌کند. درنتیجه کارهای کمتری را انجام داده و به چیزهای کمتری فکر می‌کنیم. حتی دست به اصلاح تفکر خود می‌زنیم. در دنیای این‌چنینی که در آن خودمان را مهار می‌کنیم، جامعه به‌طور عمده‌ای تغییر خواهد کرد.

به گزارش imore، او همچنین اظهار داشت بحث در مورد اینکه مردم نباید مالک داده‌هایشان باشند، دشوار است و هیچ شرکتی نباید بتواند بدون اجازه‌ی کاربر به اطلاعات او دسترسی داشته باشد. کوک از این هراس دارد که اگر مردم احساس کنند دائماً از سوی دیگران مورد بررسی قرار می‌گیرند و حریم خصوصی کمتری دارند، محدودتر می‌شوند و طرز فکر و رفتارشان را تغییر می‌دهند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل آپدیت‌های امنیتی ۱۶ iOS و macOS Ventura را مستقل از نسخه جدید سیستم‌عامل منتشر می‌کند

اپل هنوز تلاش‌های خود در زمینه‌ی حفظ حریم خصوصی را ادامه می‌دهد. در iOS 16 شاهد اضافه شدن ویژگی جدید Safety Check هستیم که بیش از گذشته امنیت کاربران را بالا می‌برد. ریست کردن اضطراری به منظور کمک برای خروج سریع از سیستم iCloud، بازنشانی مجوزهای حریم خصوصی و همچنین جلوگیری از ارسال پیام از دستگاه‌هایی که در دست ندارند، از گزینه‌هایی هستند که قابلیت مذکور ارائه می‌دهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا