zoomit

چه عوامل به ترکیدگی آبگرمکن منجر می‌شوند؟

چه عوامل به ترکیدگی آبگرمکن منجر می‌شوند؟

یکی از مشکلات رایج آبگرمکن‌های دیواری، انفجار ناگهانی آن‌ها به‌هنگام روشن شدن محسوب می‌شود و این روزها به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده است. مشکل یادشده می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ بنابراین باید با مواردی که احتمال دارد در عملکرد آبگرمکن اختلال ایجاد کنند، آشنا شوید و بهترین راه‌حل را برای رفع آن‌ها پیدا کنید.

به‌طور کلی، انفجار ناگهانی آبگرمکن معمولاً هنگام روشن کردن دستگاه اتفاق می‌افتد؛ اما اگر دستگاه دچار خرابی شده باشد، حتی در‌ حین کار نیز صداهایی از خود تولید می‌کند. در این مقاله از نیوزلن قصد داریم تا عوامل ترکیدن آبگرمکن دیواری و علل آن را بررسی کنیم.

اگر قصد سرویس کردن آبگرمکن خود را دارید مقاله‌ی هرآنچه باید درباره سرویس آبگرمکن بدانید را در بخش لوازم خانگی نیوزلن مطالعه کنید.

دلیل انفجاری روشن شدن آبگرمکن چیست؟

  • رسوب گرفتن مبدل
  • بالا بودن فشار آب ورودی
  • نامناسب بودن لوله‌کشی ساختمان
  • خرابی پمپ آبگرمکن
  • سرد بودن بیش‌ازحد آب ورودی

رسوب گرفتن مبدل

مهم‌ترین علت ترکیدن آبگرمکن دیواری می‌تواند رسوب گرفتن مبدل آن باشد. در واقع زمانی‌ که مبدل اصلی آبگرمکن رسوب می‌گیرد، زمینه برای انفجار ناگهانی آبگرمکن فراهم می‌شود‌؛ پس حتماً باید حواستان به این مشکل باشد و هر دو یا سه ماه یک‌بار (با توجه به کیفیت آب محل زندگی) مبدل را رسوب‌زدایی کنید. کیپ بودن مبدل یا رادیات دستگاه به جمع‌ شدن فشار آب می‌انجامد و همین دلیل به ترکیدگی دستگاه منجر می‌شود.

بالا بودن فشار آب ورودی

بالا بودن فشار آب ورودی دلیل دیگری است که باعث منفجر شدن آبگرمکن یا سوت کشیدن آن می‌شود؛ بنابراین حتماً میزان فشار آب ورودی به دستگاه را چک کنید و مطمئن شوید که فشار آن استاندارد است.

نامناسب بودن لوله کشی ساختمان

نامناسب بودن لوله‌کشی، مورد مهم دیگری است که در انفجار دستگاه و حتی ترکیدن لوله آبگرمکن دیواری نقش بسزایی دارد. مشکل مذکور باید از ریشه حل شود؛ زیرا خرابی مربوط به مبدل یا پمپ نیست که با تعویضی ساده بتوان مشکل را برطرف کرد. پس توجه داشته باشید که مرحله نصب آبگرمکن اگر به‌طور اصولی و استاندارد توسط افراد متخصص انجام نگیرد در آینده حتماً با مشکل ترکیدن لوله مواجه خواهید شد.

خرابی پمپ آبگرمکن

پمپ، دیگر دلیل انفجار آبگرمکن دیواری است که مدام باید آن را چک کنید؛ چون اگر نسبت به این مورد بی‌توجه باشید و مشکلی در آن به‌ وجود آمده باشد، زمینه برای ترکیدن آبگرمکن دیواری و حتی آسیب رسیدن به آبگرمکن مهیا می‌شود. خرابی ادوات پمپ آبگرمکن می‌تواند اصلی‌ترین عامل ترکیدگی دستگاه باشد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا