zoomit

به‌روزرسانی ۲۲H2 ویندوز ۱۱ باعث کاهش شدید سرعت کپی فایل‌ها می‌شود

به‌روزرسانی ۲۲H2 ویندوز ۱۱ باعث کاهش شدید سرعت کپی فایل‌ها می‌شود

بسیاری از کاربران با نصب به‌روزرسانی ۲۲H2 ویندوز ۱۱ با خطای 0x800f0806 مواجه شده‌اند؛ البته برخی افراد موفق شدند راهکارهایی برای رفع این مشکل پیدا کنند. چندی بعد، شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره‌ی مشکل چاپگر در این به‌روزرسانی بودیم که در آن، یکی از خط‌مشی‌های جدید سیستم‌عامل مذکور از شناسایی‌شدن چاپگرها جلوگیری می‌کرد. یکی دیگر از باگ‌های این آپدیت نیز باعث شد مایکروسافت انتشار آن را به‌طور‌کامل در دستگاه‌های آسیب‌دیده متوقف کند.

اکنون غول فناوری مستقر در ردموند مشغول بررسی مشکل دیگری در به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ است که باعث می‌شود سرعت کپی فایل‌ها کاهش یابد. این شرکت اعلام کرد که باگ مذکور به کاهش ۴۰ درصدی سرعت کپی‌کردن فایل‌ها منجر می‌شود؛ درحالی‌که برخی کاربران از عملکرد به‌مراتب ضعیف‌تر هنگام کپی‌ فایل‌ها در ویندوز ۱۱ خبر داده‌اند. ivicask که به‌طور‌منظم در انجمن‌های گفت‌و‌گوی آنلاین مایکروسافت حضور دارد، ادعا می‌کند که سرعت کپی فایل‌ها پس از نصب به‌روزرسانی ۲۲H2 ویندوز ۱۱ تا ۱۰۰ درصد کاهش یافته است. وی دراین‌باره گفت:

من فقط می‌خواهم بیانیه‌ی مایکروسافت درباره‌ی کاهش ۴۰ درصدی سرعت کپی فایل‌ها در به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ را تصحیح کنم؛ زیرا طبق تجربه‌ی کاربری من، سرعت این فرایند درمقایسه‌با قبل تا ۱۰۰ درصد کمتر شده است.

درحالی‌که ابتدا تصور می‌شد این مشکل بیشتر پروتکل بلوک پیام سرور (SMB) را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، ند پیل از مایکروسافت تأیید کرده است که دلیل بروز این مشکل به عامل دیگری ارتباط دارد. وی می‌گوید:

درحال‌حاضر، نمی‌توانم جزئیات زیادی به‌اشتراک بگذارم؛ اما دقیقاً می‌دانم که چه بخشی در هسته‌ی ویندوز کُند می‌شود و این مسئله هیچ ارتباطی با SMB یا فشرده‌سازی ندارد.

صرف‌نظر از این موضوع، مایکروسافت راهکار مفصلی برای رفع مشکل کُندشدن کپی فایل‌ها در آپدیت ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ ارائه کرده است که آن را در‌ادامه مرور خواهیم کرد.

نشانه‌ی مشکل

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت: این دو قابلیت امنیتی ویندوز ۱۱ روی عملکرد گیمینگ سیستم اثر منفی می‌گذارند
  • مایکروسافت میان‌بر Task Manager را به نواروظیفه ویندوز ۱۱ باز می‌گرداند

امکان دارد کپی‌کردن فایل‌های چندگیگابایتی در نسخه‌ی ۲۲H2 ویندوز ۱۱ بیش از حد معمول طول بکشد. احتمالاً هنگام کپی‌کردن فایل‌ها در اشتراک شبکه و ازطریق بلوک پیام سرور (SMB) با این مشکل مواجه می‌شوید؛ اما ممکن است کپی فایل محلی نیز تحت‌تأثیر قرار گیرند. بروز این باگ در دستگاه‌های ویندوزی کاربران خانگی یا افرادی که دفاتر کار کوچک کار می‌کنند، چندان محتمل نیست.

راهکار

برای رفع مشکل کاهش سرعت کپی‌کردن فایل‌ها در به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱، می‌توانید از ابزارهای کپی فایل استفاده کنید که از مدیر کش بهره نمی‌برند. برای این منظور ابتدا ابزار خط فرمان را اجرا و دستورها زیر را فراخوانی کنید:

robocopy someserversomeshare c:somefolder somefile.img /J

یا

xcopy someserversomeshare c:somefolder /J

مایکروسافت اعلام کرده است در حال‌ آماده‌سازی به‌روزرسانی جدیدی است که با نصب آن مشکل یادشده رفع خواهد شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا