zoomit

ردمی K50 اولترا با نمایشگر ۱۲ بیت، پردازنده پرچمدار کوالکام و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد

ردمی K50 اولترا با نمایشگر ۱۲ بیت، پردازنده پرچمدار کوالکام و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شد

شیائومی روز گذشته از اولین گوشی ردمی مجهز به پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام پرده‌برداری کرد. این گوشی هوشمند صفحه‌نمایش باکیفیتی دارد و از طراحی جذابی بهره می‌برد. براساس گزارش GSMArena، ردمی کی ۵۰ اولترا مثل ترکیبی از کی ۵۰ پرو و کی ۵۰ گیمینگ است، اما در برخی از زمینه‌ها گوشی بهتری نسبت‌ به این دو محسوب می‌شود.

Redmi K50 Ultra برای پردازش وظایف مختلف به تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام یعنی Snapdragon 8+ Gen 1 اتکا می‌کند. شیائومی پیش‌تر از این پردازنده در شماری از گوشی‌هایش استفاده کرده است. در داخل ردمی K50 اولترا از یک محفظه‌ی بخار با مساحت ۳٬۷۲۵ میلی‌مترمربع استفاده شده است که پس از حتی دو ساعت اجرای مداوم بازی، تراشه را خنک نگه می‌دارد. حتی پس از گذر این زمان، ردمی K50 اولترا می‌تواند بازی‌ها را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه اجرا کند.

در گوشی جدید ردمی از هشت یا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 استفاده شده است.

مدل آبی ردمی K50 اولترا شیائومی

بخش جلویی ردمی K50 اولترا از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچ AMOLED استفاده می‌کند. این پنل ۱۲ بیت توانایی نمایش ۶۸٫۷ میلیارد رنگ را دارد. درمقایسه، گوشی ردمی K50 گیمینگ و ردمی K50 پرو به‌ترتیب دارای پنل ۱۰ بیت و هشت بیت بودند.

شیائومی می‌گوید دلتا E نمایشگر گوشی ردمی K50 اولترا حدوداً ۰٫۳۸ است تا رنگ‌ها با دقت بالایی نمایش داده شوند. ردمی K50 پرو مجهز به حسگر دمای رنگ محیط است. نمایشگر گوشی از استانداردهای +HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

نمای جلو و پشت ردمی K50 اولترا شیائومی در تمام رنگ ها

وضوح نمایشگر ۲٬۷۱۲ در ۱٬۲۲۰ پیکسل گزارش شده است. این نمایشگر در هر اینچ از خود ۴۴۶ پیکسل جای می‌دهد. وضوح این صفحه‌نمایش کمتر از +QHD است، اما شیائومی می‌گوید محتوای بصری روی این نمایشگر تقریباً به‌خوبی نمایشگرهای +QHD نشان داده می‌شود.

ردمی K50 اولترا نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتز دارد. حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر می‌تواند ضربان قلب کاربر را نیز اندازه بگیرد.

گوشی ردمی K50 اولترا باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و به‌لطف تراشه‌ی داخلی Surge P1، به فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات دست پیدا می‌کند. شیائومی می‌گوید به دلیل مصرف بهینه‌ی انرژی توسط پردازنده و صفحه‌نمایش، ردمی K50 اولترا می‌تواند با یک‌بار شارژ تا بیش از یک روز دوام بیاورد.

مدل آبی ردمی K50 اولترا شیائومی

گوشی جدید ردمی در پنل پشتی از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) میزبانی می‌کند. این دوربین مجهز به حسگر ۱/۱٫۴ اینچی HM6 با پیکسل‌هایی به ابعاد ۰٫۶۴ میکرون است. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی یادشده هر ۹ پیکسل مجاور را با هم ترکیب می‌کند تا ابرپیکسل‌هایی به ابعاد ۱٫۹۲ میکرون ایجاد شود. شیائومی می‌گوید دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دارای لنزی با یک المان شیشه‌ای و پنج المان پلاستیکی است.

در پنل پشتی ردمی K50 اولترا از دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی و دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی نیز استفاده شده است. دوربین سلفی در پنل جلویی ردمی K50 اولترا حسگر ۲۰ مگاپیکسلی IMX596 دارد.

رنگ بندی گوشی ردمی K50 اولترا شیائومی

مقاله‌های مرتبط:

  • میکس فولد ۲ شیائومی با نمایشگر بزرگ، ضخامت اندک و پردازنده پرقدرت رونمایی شد
  • هدفون بی‌سیم شیائومی بادز ۴ پرو با قابلیت حذف نویز پیشرفته برای تماس‌ها معرفی شد

گوشی جدید ردمی از ۵G و Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند و دارای تراشه‌ی NFC است. اسپیکرهای استریوی ردمی K50 اولترا از استاندارد Dolby Atmos بهره‌مندند.

ردمی K50 اولترا در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و آبی به بازار می‌آید. قیمت ردمی K50 اولترا از ۳٬۰۰۰ یوان (۴۴۵ دلار) شروع می‌شود. این قیمت مربوط به کانفیگ مجهز به هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. قوی‌ترین کانفیگ گوشی با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳٬۷۰۰ یوان (۵۵۰ دلار)‌ قیمت دارد.

شیائومی مدل ویژه‌ای از ردمی K50 اولترا را که در همکاری با شرکت مرسدس بنز تولید کرده است با قیمت ۴٬۲۰۰ یوان (۶۲۰ دلار) می‌فروشد.

مشخصات کامل گوشی جدید شیائومی را می‌توانید در جدول زیر مطالعه کنید:

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا