zoomit

کارمند سامسونگ به‌دلیل سرقت اسرار تجاری و اطلاعات محرمانه دستگیر شد

کارمند سامسونگ به‌دلیل سرقت اسرار تجاری و اطلاعات محرمانه دستگیر شد

سامسونگ به‌تازگی خبر دستگیری یکی از کارمندانش را تأیید کرده است. براساس گزارش‌ها، این کارمند احتمالاً اطلاعات محرمانه‌ی مربوط به فرایندهای ساخت تراشه‌های غول فناوری کره‌ای را دزدیده است. سامسونگ اعلام کرده است که اکنون در حال طی‌کردن مراحل تحقیقاتی است و هیچ جزئیاتی دیگری درباره‌ی این موضوع فاش نکرده است.

به‌گفته‌ی یکی از سخن‌گویان سامسونگ، این فرد به‌دلیل نقض قوانین حفاظت از اطلاعات تحت بازجویی است؛ اما هنوز مشخص نشده که چه نوع اطلاعاتی از سرقت وی به‌خطر افتاده یا به‌دست شرکت‌ها یا افراد شخص‌ثالث رسیده است.

به‌گزارش گیزموچاینا، این کارمند که قرار بوده است سامسونگ الکترونیکس را ترک کند، به گرفتن عکس از صفحه‌نمایش کامپیوتری متهم شده است که اطلاعات حساس مربوط به فرایند ساخت تراشه‌های این برند در آن ذخیره شده بود.

سیستم پایگاه داده‌ی سامسونگ امکان فیلم‌برداری داخلی از صفحه‌نمایش را مسدود می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، این کارمند از گوشی هوشمند خود برای ضبط اطلاعات محرمانه استفاده کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • One UI 4.1 برای گلکسی S20 FE 5G، گلکسی M52، گلکسی A90 و گلکسی A42 منتشر شد
  • رشد سریع‌تر بازار پرچم‌داران نسبت به بازار کلی گوشی‌های هوشمند

طبق گزارش یکی از رسانه‌ها، این کارمند موفق شده بود از صدها اسرار تجاری سامسونگ عکس بگیرد که این موضوع نشان می‌دهد وی احتمالاً این عکس‌ها را برای فروش به شرکت‌های رقیب غول فناوری کره‌ای جمع‌آوری کرده است.

شایان‌ ذکر است اطلاعات ساخت تراشه احتمالاً شامل فرایندهای ساخت نیمه‌هادی پیشرفته بوده که ممکن است به تراشه‌های پنج یا حتی سه نانومتری مربوط باشد. درحال‌حاضر، جزئیاتی دیگری از این سرقت اطلاعاتی دردسترس نیست.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا