zoomit

آشنایی با رینگ لایت در زوم لوک

آشنایی با رینگ لایت در زوم لوک

در ادامه این مقاله به معرفی این محصول می‌پردازیم و بهترین و حرفه‌ای‌ترین رینگ لایت تولید محتوا را به شما معرفی می‌کنیم. با زوم لوک همراه باشید.

رینگ لایت چیست و چه کاربردی دارد؟

حلقه نوری ابزار نورپردازی ساده و ارزانی برای تولید محتوای ویدئویی و عکاسی حرفه‌ای است که سطحی استاندارد از نورپردازی را برای سوژه‌های عکاسی نزدیک فراهم می‌کند. رینگ لایت‌ها معمولاً حلقه‌های دایره‌ای‌شکلی هستند که سطح آن‌ها با لوله فلورسنت یا تعدادی لامپ LED کوچک به رنگ سفید یا زرد پوشانده شده است. شما می‌توانید رینگ لایت‌هایی با طرح‌های هندسی دیگر نیز تهیه کنید.

رینگ لایت‌ها برحسب سایز، تعداد LEDها، داشتن ریموت کنترل، نوع منبع تغذیه و… انواع مختلفی دارند و با برندهای متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. لایت‌های حرفه‌ای انواع و ابعاد گوناگونی دارند که هریک برای کاربردی خاص طراحی شده‌اند.

دلیل ساخت این محصولات به‌صورت حلقوی شکل این است که به شما اجازه دهند تا لنز دوربین یا تلفن خود را در میان آن‌ها قرار دهید. با این کار درواقع منبع نور دورتادور لنز قرار می‌گیرد و نور به سراسر سوژه می‌تابد و رنگ طبیعی را به شما تحویل می‌دهد. این دقیقاً برخلاف اتفاقی است که در اغلب فلاش‌های تعبیه‌شده روی دوربین‌ها می‌افتد.

رینگ لایت در کجا استفاده می‌شود؟

این لامپ‌های حلقوی، منبع نوری موردعلاقه عکاسان و فیلم‌برداران هستند. آن‌ها نورهای پراکنده‌ی بیشتری را در اطراف سوژه ارائه می‌دهند و با این کار سایه‌های تند سوژه را کم می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، ابزار نورپردازی مناسبی برای تصویربرداری از نمای نزدیک به‌حساب می‌آیند. از این حلقه‌های نورانی در زمینه‌های مختلف مانند عکاسی پرتره، عکاسی ماکرو، عکاسی از غذا، عکاسی تبلیغاتی، فیلم‌برداری برای یوتیوب، بلاگرها، آرایشگرها یا به‌صورت خلاصه عکاسی یا فیلم‌برداری در نمای نزدیک و فضای داخلی استفاده می‌شود.

چگونه از رینگ لایت استفاده کنیم؟

به‌کارگیری ring light‌ها بسیار آسان است. برای استفاده از این دستگاه کافی آن را در فاصله مناسبی از سوژه قرار دهید و روشن کنید. سپس، می‌توانید تنظیمات دلخواه آن را به‌صورت دستی انجام دهید و از عکاسی لذت ببرید. حتی در برخی از مدل‌های این چراغ‌ها، برای استفاده آسان‌تر هولدر دوربین یا گوشی نیز در وسط آن‌ها تعبیه‌شده تا کنترل نوردهی از این طریق آسان‌تر باشد.

آیا رینگ لایت ارزش خرید دارد؟

از دیگر فواید این چراغ‌ها می‌توان به قیمت مناسب آن‌ها اشاره کرد. این چراغ‌های حلقوی به‌ازای کیفیت و اندازه‌ای که ارائه می‌دهند، بسیار ارزان‌قیمت‌تر از دیگر منابع نورپردازی هستند. مدل‌های مختلفی از این چراغ‌های حلقوی وجود دارند که هریک قیمت متفاوتی دارند؛ اما در‌‌‌مقایسه‌‌‌با دیگر منابع نورپردازی، قیمت رینگ لایت بسیار مناسب‌تر است و ارزش خرید زیادی دارد.

هنگام خرید Ring light به چه نکاتی توجه کنیم؟

ابعاد دستگاه

اندازه حلقه نوری با‌‌‌‌توجه‌‌‌‌به پوشش حلقه توسط LED‌ها بیان می‌شود. این چراغ‌ها با ابعادی بین ۱۰ تا ۲۰ اینچ تولید می‌شوند. اگر محدودیت بودجه‌ای ندارید، هرچه لامپ حلقه‌ای بزرگ‌تر باشد، کارایی بهتری دارد.

کنترل میزان و زاویه نوردهی

اکثر مدل‌های موجود در بازار قابلیت تنظیم نور را دارند که به شما کمک می‌کند تا بدون تغییر فاصله لنز و سوژه، نور مناسب را تنظیم کنید‌. البته برخی از مدل‌های این چراغ‌ها به‌صورت متوالی طراحی شده‌اند و قابلیت تنظیم ندارند. به‌یاد داشته باشید هرچه پایه رینگ لایت بالاتر باشد، برای عکاسی بهتر است و می‌تواند فاصله‌های بیشتری را پوشش دهد. برخی از پایه‌های این چراغ‌ها از نظر ارتفاع قابل‌تنظیم هستند و در‌صورت بالاتر‌بودن، می‌توانید استفاده بیشتری از آن‌ها کنید.

داشتن هولدر مخصوص موبایل

معمولاً ring light‌های با قطر متوسط و بزرگ هولدر موبایل دارند. با‌‌توجه‌‌‌با به مصرف و نیاز خود، حلقه نوری مناسب را انتخاب کنید.

بهره‌مندی از ریموت کنترل

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید چراغ حلقه‌ای به آن توجه کنید، داشتن ریموت کنترل است. شما می‌توانید با استفاده از ریموت کنترل تمامی امکانات حلقه‌های نورانی را از راه دور کنترل و تجربه‌ای راحت‌تر از استفاده از این دستگاه‌ها کسب کنید.

در‌ادامه به معرفی چهار رینگ لایت حرفه‌ای از برند milook می لوک می‌پردازیم.

رینگ لایت حرفه‌ای Ring Light FE 580 III milook دارای صفحه‌نمایش

رینگ لایت عکاسی Ring light FE 580 lII یکی از جدیدترین و حرفه‌ای‌ترین رینگ‌های بازار با توان نوری ۹۶W و بازه کلوینی ۳۲۰۰K تا ۵۶۰۰K است. این محصول قطر نسبتاً بزرگی دارد و تعداد ۵۸۰ ال‌‌‌ای‌‌دی تعبیه‌‌‌شده بر این چراغ حلقوی سوار بر یک حلقه با قطر ۴۵ سانتی‌متر قرار گرفته‌اند و می‌توانند زاویه‌ی تابشی ۳۶۰ درجه را پوشش دهند. شما می‌توانید این محصول را با سه کیت مختلف از فروشگاه زوم لوک تهیه کنید و تجربه‌ای فوق‌العاده و لذت‌بخش از عکاسی و فیلم‌برداری از سوژه مدنظر خود به‌دست آورید.

زوم لوک

رینگ لایت حرفه‌ای Ring Light FE 580 II milook فاقد صفحه‌نمایش

یکی دیگر از جدیدترین محصولات حرفه‌ای برند milook، رینگ لایت مدل FE 580 با توان نوری ۹۶W و بازه کلوینی ۳۲۰۰K تا ۵۶۰۰K است. ۵۸۰ عدد LED تعبیه‌شده روی این محصول روی حلقه‌ای با قطر ۴۵ سانتی‌متر قرار گرفته‌اند و زاویه تابشی ۳۶۰ درجه را پوشش می‌دهد. اقلام همراه این محصول شامل هولدر موبایل، آینه و بالهد دوربین هستند. این محصول فاقد صفحه‌نمایش و ریموت کنترل و سه‌پایه است.

رینگ لایت Ring Light RM480 milook

چراغ مدل RM 480 II با توان نوری ۱۰۰W به بازار عرضه شده است. این رینگ لایت سطح کلوین نوری ۲۷۰۰K تا ۶۵۰۰K و قابلیت تنظیم نور در دو حالت‌­ آفتابی و مهتابی را دارد. ۴۸۰ ال‌‌‌ای‌‌دی تعبیه‌‌شده روی این محصول باعث ساخت نوری باکیفیت و قدرتمند می‌شود که می‌تواند تمام سطح سوژه مدنظر را پوشش دهد. اقلام همراه این رینگ لایت شامل آینه، آداپتور، هولدر موبایل و کیف است.

عمر چراغ‌های ال‌‌‌‌ای‌‌‌دی این مدل بیش از ۵۰,۰۰۰ ساعت است و می‌تواند مدتی طولانی جواب‌گوی نیازهای کاربران باشد. همچنین، یک درگاه USB روی این Ring light برای شارژ هم‌زمان موبایل، دوربین و… تعبیه شده که نگرانی‌های شما برای تمام‌‌شدن باتری دوربینتان را از بین می‌برد. این محصول فاقد سه‌پایه است؛ اما شما می‌توانید سه‌‌پایه منطبق با این دستگاه را از فروشگاه زوم لوک تهیه کنید.

زوم لوک

رینگ لایت حرفه‌ای RingLight SY-3161 milook

چراغ مدل SY-3161 با توان نوری ۱۰۰W یکی از محصولات حرفه‌ای برند milook محسوب می‌شود. این رینگ لایت کلوین نوری ۲۷۰۰K تا ۶۵۰۰K و قابلیت تنظیم نور در حالت‌های آفتابی و مهتابی را دارد. ۴۸۰ چراغ ال‌‌‌ای‌‌‌دی نوری تعبیه‌شده در این محصول باعث ساخت نوری باکیفیت و قدرتمند می‌شود.

سایر اقلام همراه این Ring light شامل آداپتور و هولدر موبایل و کیف همراه است. همچنین، عمر ال‌‌‌ای‌‌‌دی‌های این مدل بیش از ۵۰,۰۰۰ ساعت است و می‌تواند برای چندین سال نورپردازی نزدیک از سوژه را فراهم کند. این محصول فاقد سه‌پایه است و سه‌پایه منطبق با آن باید جداگانه تهیه شود.

سخن آخر

در این مطلب، سعی کردیم تا تمامی نکات موردنیاز درباره Ring light را به شما ارائه دهیم. این چراغ‌ها می‌توانند نورپردازی آسان در عکاسی یا فیلم‌برداری را برای همگان فراهم کنند. اگر شما به عکاسی یا تولید محتوا علاقه‌مند هستید، می‌توانید از این چراغ‌های حلقوی استفاده و عکس‌ها یا فیلم‌های جذابی ثبت کنید.

فروشگاه اینترنتی زوم لوک فروشگاه معتبر و فعال در‌‌زمینه تولید تجهیزات آتلیه‌، نورپردازی، فیلم‌برداری، صدابرداری و دیگر تجهیزات تولید محتوا در بازار تهران است. شما می‌توانید بهترین رینگ لایت تولید محتوا را از این فروشگاه تهیه کنید و تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید اینترنتی خود به‌دست آورید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا